Skal min datter have Avonex

Spørgsmål
Min datter har lige fået konstateret sclerose, og fået af vide at hun skal i behandling.
HJÆLP - vi får ikke ret meget af vide. De anbefaler Avonex, da det er en attakvis sclerose som ikke er særlig meget i udbrud - 1 måske 2 atakker. Hun er meget angst for nåle - og har altid været det.

Hun går på gymnasiet, og er meget ked af at hun risikerer at miste sin ungdom/skoletid til evt. bivirkninger ved Avonex. Jeg er magtesløs, har hørt om Gilenya, som er en tablet-behandling. Og så har jeg hørt om en behandling, hvor man er på sygehuset 1 gang om måneden til iv-behandling (ved ikke hvad den hedder), og så har jeg hørt om Avonex, hvor hun skal sprøjte sig selv hver uge, og risikerer influenza-symptomer 1-2 døgn efter indsprøjtning.

Kan en eller anden hjælpe mig. Hvad er smart for en teenager, så hun samtidig med behandling af en sygdom som hun overhovedet ikke mærker til, kan føre et normalt liv.
Hvad er der er risici ved Gilenya, som for os at se er smart pga. dispenseringsformen, er den så meget "farligere" end andre behandlingformer, og hvordan får man evt. lov til at få denne tabletbehandling?
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind