Spiller vores søn os ud mod hinanden

Spørgsmål
Min mand er diagnosticeret med sclerose, og vi har sammen en søn, der lige er fyldt 6 år. I sommer løftede min mand vores søn, og de væltede og slog begge hovedet ned i en stentrappe. Min mand har meget dårlig balance, og jeg har derfor sagt - i fælles samtale alle tre - at jeg ikke vil have, at vores søn hopper op på sin far, når han står op, og min mand skal ikke løfte vores søn.
Knus og kram er i sofaen!

Det har fungeret fint, indtil en konflikt, hvor knægten ikke ville høre efter sin far. Faren replicerede med at sige, at hvis han ikke fulgte med, inden der var talt til tre, ville han løfte ham væk. Hertil svarede vores søn "Mor har sagt, at det må du ikke". Øh! Hvad stiller vi op med den?
Fornemmelsen er jo, at han spiller os ud mod hinanden, og han udnytter sin fars svaghed. Eller tillægger jeg en 6-årig alt for mange motiver her?
Og hvordan undgår man lige, at fysisk overlegenhed overhovedet får en rolle i en situation, hvor et barn ikke vil følge med?
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind