Spørgsmål til hvide pletter på MR-scanning

Spørgsmål
Min søster er blevet indlagt på sygehuset med svær hovedpine. Hun bliver i første omgang scannet, hvor lægerne finder tegn på plaks i hjernen. Dog bliver hun ikke indlagt for undersøgelse af symptomer på sclerose, men på grund af hovedpinen, som viser en, ifølge lægerne, meget lille blødning i forpanden som højst sandsynligt skyldes et slag eller fald.

Hun får desuden foretaget en rygmarvsundersøgelse sammen med to andre virus/betændelsesundersøgelser, der alle er negative.

Hun har derfor nu fået besked på, at der ikke skal foregå nogen behandling, men blot en opfølgning når hovedpinen har lagt sig og hun er kommet i gang igen.

Mit spørgsmål er så: Er plaks/hvide pletter lig med sclerose, eller kan disse skyldes andet, i forbindelse med den svære hovedpine måske?
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind