Spredte symptomer, er det sclerose

Spørgsmål

Jeg er meget i vildrede. Et familiemedlem har igennem de sidste par år faldet ned af trapper og stole, har haft hold i ryggen, ligget og krampet flere gange, kan ikke huske og har svært ved at koordinere. For 2 måneder siden vågnede hun en morgen og kunne kun se en hvid plet på det en øje. Øjenlægen kan se synsnervebetændelse, og ser hun er ru bag øjet. Hun har været til MR scanning og fået taget en rygmarvsprøve, som hun nu har fået svar på. Den viser ingen tegn. Hun er nu blevet henvist til en scanning af øjet, for at se om det kunne være en blodprop?

Som jeg ser det peger alle symptomerne hen mod sclerose. Det prikker og summer i hendes ben. Hun kan ikke længere klare, hvis vi er mange mennesker, og kan kun være i et indkøbscentrer i kort tid af gangen. Er der en chance for, at den scanning af øjet viser tegn på sclerose?
Er virkelig i vildrede, professoren hun var inde og tale med afviste sclerose ud fra MR scanning og rygmarvsprøve. Jeg kan bare ikke få det til at hænge sammen. Øjet er fortsat uforandret.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind