Gå til hovedindhold

Stofskifte og humørpåvirkning

Spørgsmål

Jeg fik diagnosticeret attackvis sclerose for 3 år siden og har siden taget Avonex. Jeg har ikke haft nogle attacker de sidste 2 år, er fuldt førlig og har det generelt godt. Er godt nok træt ind imellem, men der er ikke noget mønster i trætheden. Jeg har det sidste år fået Eltroxin på grund ad Avnoex' påvirkning på mit stofskifte. Medicinen er langsomt øget til 100 mcgr. dagligt.

Mit problem er min følelsesmæssige tilstand, som svinger op og ned: Jeg har rigtig svært ved at fastholde for eksempel træning, indtag af daglig medicin, kost, hvile og så videre (oplever at mit liv flakker målløst rundt). Er klar over at der kan være noget eksistentielt i det, men det har været rigtig galt det sidste år, hvor jeg er startet på Eltroxin.

Jeg vil derfor høre om du har erfaring med sådanne i forbindelse med med Avonex-behandling? Jeg tænker på at min lever kunne være belastet, selvom man ikke kan se det på blodprøverne? Har meget modstand mod at tage medicinen, men gør det naturligvis alligevel.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang