Støtte til bil

Spørgsmål

Min mand har haft sclerose i 2 1/2 år, og kan gå 15-20 m på plan flade. Han er ikke i stand til at benytte offentlige transportmidlet. Vi kommer kun sjældent ud, da han har stort besvær med at komme ud og ind af vores bil, og der er dårlig plads til, at han kan få en af de små elscootere med, så vi igen kan komme på museer, udstillinger og rundt og besøg familien. Han har stadig sit kørekort, men har ikke brugt det, siden han blev syg. Han har også nedsat syn.

Jeg vil gerne høre om mulighederne for, om vi kan få en invalidebil, hvor jeg skal være fører eller evt. fritagelse for afgifter. Jeg har set servicelovens bestemmelser om bil, men har svært ved at se regler for pensionister. Vi har ikke forespurgt i kommunen endnu pga særdeles dårlige erfaringer med den, virker som om deres førsteprioritet, ikke er at hjælpe.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind