Suppleret til brøkpension

Spørgsmål

Min mand kom til Danmark fra Tyrkiet for 4 1/2 år siden. Han er familiesammenført med mig, som er dansker. Efter 1 1/2 år i DK fik han konstateret sclerose og har netop fået tilkendt førtidspension fra 1/9 13. Vi var utrolig lettede og meget glade, indtil vi fik et brev fra Udbetaling Danmark, som oplyser, at min mand får udbetalt 2.473,- om måneden før skat. Han har fået tilkendt 8/40 dele af førtidspension. Jeg er selv sygemeldt og på kontanthjælp og kan slet ikke se, hvordan vi skal klare os i fremtiden?

Jeg har læst mig til, at man måske kan få suppleret op efter Aktivlovens § 27 a, men kan ikke rigtig overskue om og hvordan man kan få tilkendt en supplerende indtægt. Vi bor til leje og har ingen hjemmeboende børn. Håber Ihar mulighed for at give os et klart svar.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind