Gå til hovedindhold

Svingende syn

Spørgsmål
Jeg har de sidste 10 år fået Gabapentin for nervesmerter, efter en operation for discusprolaps. Jeg får en dosis på 5 x 400 mg pr. døgn.

Grunden til at jeg skriver er, at jeg, det sidste år, har fået en del problemer med mine øjne. Mit syn skifter med op til +1,0 pr. dag. Det vil sige at hvis den for eksempel er på 0,75 den ene dag, er den måske 1,75 den næste. Jeg er blevet set af optiker og øjenlæge, samt  blevet undersøgt for gigt og sukkersyge.

Jeg har læst, at bivirkningerne på Gabapentinen er synsforstyrrelser, dobbeltsyn og nystagemus. Ingen synes dog at tro, at mine problemer har noget med Gabapentinen at gøre. Har I erfaringer med langsigtet brug af dette præparat?
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang