Synsnervebetændelse - er det sclerose

Spørgsmål

Min datter på knap 20 år fik for 2 måneder siden konstateret synsnervebetændelse. Hun kunne ikke se ret meget på det højre øje og havde også ved bevægelse ondt inde bag ved. Øjenlægen nævnte sclerose, men mente ikke at der var nogen grund til yderligere undersøgelser på dette tidspunkt, eller i hvert fald ikke før der evt. kom et nyt symptom. Jeg er så efterfølgende kommet i tanke om følgende: For omkring 4-6 måneder siden havde hun en dag, hvor hun blev fuldstændig overmandet af en umådelig trang til bare at sove - hun sov i næsten et døgn. I den mellemliggende periode fra dengang og til hun fik konstateret synsnervebetændelse, var hun hos en optiker fordi hun ikke kunne fokusere så godt, når hun skulle læse noget - hun følte ikke at øjnene kunne følge linjerne. Hun fik så briller med prismer, og synes selv det har hjulpet. Mit spørgsmål er - kan det her være tegn på begyndende sclerose, og bør hun få det nærmere undersøgt på nuværende tidspunkt?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind