Tanke forstyrrelser og paranoia

Spørgsmål

Min svigerinde med sclerose har det seneste halve år haft tanke forstyrrelser eller måske hedder det paranoia. Hun har smadret 3 telefoner, da hun mener den tætteste familie forfølger hende med gps, og bruger hendes telefon til ikke passende ting. Hun beskyldte en mekaniker for at sætte en chip i hendes bil, så familien altid ved hvor hun er. Hun kan være rigtig modbydelig i de situationer, og når hun snakker om det, bliver hun frygtelig ked af det, fordi hun føler sig dårlig behandlet og ikke har noget privatliv. Min bror har foreslået, at de går til lægen sammen eller kontakter Scleroseforeningen, men det vil hun ikke være med til, da det er andre, der er problemet ikke hende. Er der overhovedet noget at stille op her? Ændringen her er ikke kommet i forbindelse med et synligt attack.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind