Gå til hovedindhold

Træthed under Aubagiobehandling

Spørgsmål

Jeg har et spørgsmål til min medicinering. Jeg fik min MS-diagnose i november 2015 og har siden da være på Aubagio. Jeg har to gange haft forhøjet levertal, og har her i sommers af den grund holdt pause med Aubagio i omkring tre uger.

Det eneste problem jeg har i forhold til min diagnose er træthed, som jeg føler er tiltagende. Men i de tre uger jeg var uden medicin, var det ikke et problem – kan det være rigtigt? Det skal siges, at jeg de to af ugerne var på en aktivferie, så det kan have påvirket min oplevelse af træthed. Jeg har læst et sted, at patienter der spiser Aubagio oplever træthed som et stigende problem. Altså at jo flere år de tager det, jo trættere bliver de - er det noget du kender til?

Det skal siger, at min MS har været helt stabil de sidste 5 år - ingen forværring på scanning og ingen atacks. Jeg arbejder 12 timer om uge, er gift, mor til fire og bruge mange timer om ugen på yoga. Så jeg har en relativ aktiv hverdag. Hvor jeg ofte oplever at energien ikke slår til. Vil det give menig at drøfte udskiftning af Aubagio med et andet præparat med min neurolog?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang