Gå til hovedindhold

Træthed ved Tecfidera

Spørgsmål

Jeg har været på Tecfidera i 7 mdr. nu, og min træthed er eksploderet siden mit medicin skift. Jeg var før på Avonex, men da det ikke havde positiv effekt på min sclerose (havde 3-4 attaker hvert år i de 5-6 år jeg fik medicinen) blev jeg sat på Tecfidera.

Den træthed jeg oplevede på Avonex stod på ca. 1½ døgn efter jeg havde taget injektionen - modsat den træthed jeg oplever nu som står på 24/7 og har nedsat min livskvalitet markant. Grundet celleforandringer flere steder, er jeg ikke kandidat til anden medicin, end jeg kan komme tilbage på Avonex igen, som ingen positiv effekt havde på min MS. Findes der en medicin eller andet som kan hjælpe på min træthed? Min træthed er blevet så slem, at sidder jeg som passager i en bil, sidder jeg med lukkede øjne, da synsindtryk på vejen giver mig utilpashed, kvalme og ekstrem træthed - min hjerne kan slet ikke nå at fordøje de synsindtryk jeg ser undervejs. Det døjede jeg ikke med på Avonex.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang