Twin-rix vaccine og MS

Spørgsmål

Vi er tre voksne familiemedlemmer, som er vaccineret med Twinrix (16.11). Efter vaccinationen så jeg i produktets indlægsseddel, at en (dog sjældent forekommende) bivirkning ved denne vaccine kan være sclerose. Nu er jeg i tvivl, om vi skal tage andet boost af vaccinen. Kan I hjælpe mig med et svar? Vi kan nemlig godt nøjes med kun at blive vaccineret mod hepatitis A. Vil I på denne baggrund råde os til at undlade andet boost?

Vi har andre autoimmune sygdomme i familien (psoriasis samt diabetes 1 hos forældre). Og den ene af os har MBL mangel (manan bindende lektin mangel), som jo er en immun deffekt, samme person har også mangeårige symptomer på Tremor, selv om det ikke er lægeundersøgt. Jeg vil være meget taknemmelig for et råd med hensyn til, om I vil anbefale os at undlade 2. boost af Twinrix og i stedet nøjes med at få vaccinen mod A i 2. den dosis.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind