Gå til hovedindhold

Tysabri overfølsomhed

Spørgsmål

Jeg er Morbus Chron patient. Jeg er blevet sat i behandling med Tysabri, som jeg fik fortalt af lægen, også anvendes mod sclerose.

Jeg har fået medicinen 2 gange nu, og begge gange har jeg oplevet en brændende fornemmelse i infusions-armen, brystkassen, og fået ondt i brystet samt vejrtrækningsproblemer. Første gang skallede huden på min hånd af - det sted hvor nålen var lagt - i ugen efterfølgende. Sidste gang begyndte jeg at ryste sammentidig med, at lægen beroligede mig med 4 mg Midazolam. Begge gange har jeg oplevet hovedpine i op til 72 timer efter infusionen. Da jeg skulle have medicinen idag, oplevede jeg samme brændende fornemmelse i armen, og jeg bad om at få seponeret infusionsmaterialet. Overlægen og jeg talte sammen, og han søgte at overbevise mig om, at det var en psykisk betinget reaktion, hvad jeg tillod mig at stille tvivl ved.

Der var intet problem i at jeg ikke ville have medicinen denne gang, og vi enedes om et kompromis, men jeg er blevet lidt nysgerrig, er jeg små-paranoid hvad angår Tysabri, eller er der folk, der er overfølsomme af ukendt årsag?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang