Udbetaling af tab af erhvervsevne

Spørgsmål

På vegne af et medlem spørger jeg angående frasigelse af fleksjob med henblik på at få udbetalt tab af arbejdsevne forsikring. Arbejder i fleksjob efter gamle regler og arbejdsevnen er ændret, så hun kommer under grænsen for dette timemæssigt - har været lønnet for 30 timer og arbejdet ca. 17,5 timer svarende til 10 timer effektivt, men nu er arbejdsevnen yderligere nedsat, så hun kan arbejde effektivt 7 timer. Det vil formentlig indebære, at arbejdsgiveren ikke kan opretholde ansættelsen.
Hun vil så skulle deltidssygemeldes efter gældende regler og i forhold til det offentlige lade sagen gå sin gang. Problemet er, at hun har så gode dækninger i sine forsikringer, som kommer til udbetaling ved 50% tab af arbejdsevne, at hun er til grin, hvis hun bliver selvbetaler og fortsat arbejder i et fleksjob efter nye regler. Vi har regnet på, at hun vil være dækket for løntab ved at frasige sig fleksjobretten og få sin tab af arbejdsevne dækning udbetalt uanset offentlige ydelser. Hvad vil forsikringsselskaberne kunne gøre, hvis hun beder dem behandle sagen, udfra at hun ingen offentlig ydelse modtager?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind