Ulyst til injektion

Spørgsmål

I april 2013 fik min søn på 16 og vi hans familie endelig svar på hans symptomer. Han startede på ugentlige indsprøjtninger med Avonex. Det er mig mor der skal stikke, han kan overhovedet ikke selv gøre det. Han har stadig lidt influenza symptomer natten efter, og i ny og næ får han ulideligt ondt i stikkebenet et par dage, hvor han dårligt kan holde det ud. Men mit kæmpe dilemma er at han ikke vil stikkes, vi har læst om den pille der er frigivet her i år, ligeledes at der er risiko for lever beskadigelse. Min søn hader stikkeriet, og har meddelt at når han bliver 18, stopper han helt med at tage Avonex, og så må vi jo bare se hvad der sker, er hans holdning. Vi familien har forsøgt at forklare, at det ikke bare er sådanne, at man kan lade være, men det siver ikke ind. Skal jeg, skal min søn eller skal alle parter måske tale individuelt med en læge, eller hvad kan vi gøre? Det er temmelig frustrerende og opslidende ikke at kunne trænge igennem til ham.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind