Vigtigheden af et naturligt og afbalanceret forhold til kost og ernæring

Spørgsmål

Hvis man bestræber sig på at opnå optimal tilførsel af næringsstoffer til kroppen, og i et niveau der nærmer sig ODT-værdierne, og man fermenterer diverse frø og enkelte planter for at undgå for meget fytinsyre og oxalsyre, og man sørger for høj diversitet af al slags mad for at sikre sig så mange forskellige fytostoffer som muligt (naturens medicin), og man høster så meget frisk mad fra have og vild natur som muligt (inklusiv høstning af tang i havet) for især at minimere tabet af vandopløselige vitaminer, og man laver kefir, tibicos og surkål etc, som præ og probiotiske midler og man gør dette uden indtag af syntetiske vitamin og mineraltilskud, og man sørger for at tygge maden grundigt, og ikke spise hurtigt og primært spiser maden rå, er det så overhovedet muligt at få tid til andet end at samle/plukke/hakke/snitte/røre/forberede/tilberede/tygge og synke i løbet af hverdagen?

Med andre ord: hvordan er det muligt at opnå optimal (på et ekstremestisk og perfektionistisk plan) naturlig sundhed på ernæringsdelen, uden at det i sig selv bliver et fuldtidsjob, der umuliggør andre aktiviteter?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind