Virker Protamdin ved sclerose?

Spørgsmål

Jeg har læst om at naturlægemidlet Protandim indeholder de samme aktive stoffer som BG12, og på nogle punkter har klaret sig bedre i studie end BG12.
"Our findings indicate that several Nrf2 activators are able to significantly increase antioxidant enzyme production in oligodendrocytes. Interestingly, protandim, a dietary supplement consisting of herbal ingredients, was the most potent inducer and therefore may be the most suited as a therapeutic strategy". (fra abstract: Nrf2 activators: a novel strategy to promote oligodendrocyte survival in multiple sclerosis?).

Hvad er jeres vurdering af Nrf2 aktivatores indvirkning på sygdommen? Er der reelt en mulighed for at Protandim kan have samme gavnlige effekt, som det er vist at BG12 har? Jeg har ingen forstand på dette her, så jeg kan let snydes af pseudovidenskabelighed.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind