Kys Sclerose Farvel

Pressemeddelelse, Kys Sclerose Farvel. Scleroseforeningen

Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland kysser sclerose farvel med butiksindsamling

Kys Sclerose Farvel er en landsdækkende kampagne, hvor Scleroseforeningen hvert år samler penge ind til forskning i den uhelbredelige sygdom sclerose. Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland er med og opsætter indsamlingsbøsser i butikker og caféer i rundt om i byerne i Holstebro, Lemvig og Struer Kommuner.

Kys Sclerose Farvel sætter fokus på sclerose. Pengene går til forskning i sclerose, hvis årsag og helbredelse stadig er ukendt.

Frivillige fra Scleroseforeningens lokalforeninger går rundt og opsætter de mange indsamlingsbøsser, og deriblandt har mange selv sclerose – eller har sclerose tæt inde på livet.

Byerne i Nordvestjylland kysser sclerose farvel ved at:

• Donerer et beløb til indsamlingsbøssen, når du har været ude at handle eller har været en tur på café eller i de øvrige forretninger som bakker op om indsamlingen
    • De grønne indsamlingsbøsser kan du finde i kæderne REMA 1000, Kop&Kande. Arnold Busck, samt en lang række andre butikker, caféer etc., - se efter den grønne indsamlingsbøsse med et grønt kys på!

Øvrige måder du kan støtte Kys Sclerose Farvel på:

• I REMA 1000 kan du købe en Svanemærket læbepomade og støttestregkoder, hvis du ikke lige står med en mønt på lommen
  • Du kan også starte din egen indsamling via www.betternow.org under Kys Sclerose Farvel
  • Sidst, men ikke mindst er det muligt at støtte forskning i sclerose ved at donere 30kr. via sms med teksten: KYS30 til 1231

Sclerose rammer især yngre kvinder

I år er det femte år, at Scleroseforeningen afholder kampagnen Kys Sclerose Farvel med det formål at indsamle midler til forskning i sclerose.

14.500 mennesker lever i dag med sclerose i Danmark – dertil et stort antal pårørende heriblandt også et stort antal børn.

Både kvinder og mænd – voksne og børn rammes af sclerose. Men, det er især yngre kvinder og hvorfor vides ikke. Årsagen til og helbredelsen af sclerose er stadig ukendt, og derfor er forskning en nødvendighed.

Sclerose rammer tilfældigt og uden forvarsel. Langt de fleste bliver syge i 20-40 års alderen. For nogle er sygdommen stærkt og hurtigt invaliderende – for andre forværres den langsomt og gradvis.

Læs mere om kampagnen her:

www.kyssclerosefarvel.dk

For øvrige spørgsmål kontakt da gerne

Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland

Lars Møller, Frivilligansvarlig