Stå til Søs – eller vær med på kajen!

Besætningen på sejlskibet Oceans of Hope inviterer i samarbejde med Lokalafdelingen  i Nordvestjylland til en snak på kajen i henholdsvis Struer og Thyborøn samt prøvesejlads for dem der har lyst.

Skibet Ocean of Hope, som i 2014 sejlede verden rundt med besætning af mennesker med sclerose, sejler i august i år rundt til havne i hele Danmark.  D. 3. august i Struer og 4-6 august i Thyborøn.

Oceans of Hope sejles af en besætning af mennesker med multipel sclerose (MS). De vil rigtig gerne fortælle andre med sclerose og andre kroniske sygdomme om deres fantastiske oplevelser på havet. Besætningen har sejlet jorden rundt med Oceans of Hope og oplevet den kæmpe forskel, det kan gøre for folk med en kronisk sygdom at blive inviteret ombord. Som besætning er man ikke bare ombord på et sejlskib, men ombord i et fællesskab, hvor man kan hjælpe hinanden, dele erfaringer og motivere hinanden til at mestre livet med en kronisk sygdom.

Under arrangementet kan du få mere viden om sejlads og om hvordan du selv kan stå til søs i en sejlklub. Hvis du har MS, kan du få en prøvesejlads  med Oceans of Hope. Har du lyst til at være med skal du tilmelde dig. Se nedenfor.

Vi er desværre nødt til at begrænse muligheden for en prøvesejlads til personer, som selv kan støtte på benene. Der vil være frivillige hjælpere som kan bistå ved ombordstigning, undervejs på turen og ved landgangen.

Kom endelig og vær med. Oceans of Hope vil gerne fortælle om de muligheder mange har haft så stor glæde af.

Se nedenfor for detaljer om programmet og tilmelding.

Program for besøg af Oceans of Hope i Struer og Thyborøn:

Struer d. 3. august

Sejlads kl. 16:00 - 18:00

Promenadekajen

Thyborøn d. 5. august

Besøgsskib v. Fiskedagen

Besked om tidspunkt senest d. 1. aug

Tilmelding senest 29.07

joanhvas[a]hotmail.com

Tlf. 22537380

Anita Zacho Villadsen, Scleroseforeningen, Lokalafdelingen Nordvestjylland

Joan Haahr Hvas, Oceans of Hope, Thyborøn.

Hvem står bag Oceans of Hope

SailingSclerosis Fonden (SSF), som ejer Oceans of Hope sejlskibet, er en almen nyttig forening under dansk lov. Det er en non-profit, non-stock forening under supervision af den danske regering.  Foreningens formål er: "At skabe rammerne for aktivering og udvikling af mennesker med sklerose gennem sejlads og aktiviteter omkring sejlads".

Læs mere på www.oceansofhope.org