Deltagere søges: Arbejdsliv med kroniske smerter

16. november 2021

Hvordan påvirker kroniske smerter dit arbejde - og hvilke ergoterapeutiske tiltag kan hjælpe dette. Det undersøger tre ergoterapeutuddannelsen fra Københavns Professionshøjskole, og de har brug for din hjælp.

Kroniske smerter er først for nyligt blevet anerkendt som en diagnose, og der er på nuværende tidspunkt stadig manglende viden om, hvordan sundhedsvæsenet og sundhedsprofessionelle kan behandle, forebygge, udvikle, rehabilitere og lave opfølgning til borgere med kroniske smerter.

Vi er en bachelorgruppe fra ergoterapeutuddannelsen på Københavns Professionshøjskole. Vi er interesserede i at undersøge, hvordan det opleves at varetage et arbejde med kroniske smerter.

Vi laver derfor en kvalitativ undersøgelse, hvor vi undersøger og beskriver borgere med kroniske smerters livsverden. Dette vi vil gøre vha. individuelle interviews, hvor vi spørger ind til deltagernes oplevelse af at varetage et arbejde, da vi på baggrund af ovenstående litteratur formoder, at arbejdslivet bliver påvirket for de mennesker, som får kroniske smerter.

Målet med projektet er at belyse og beskrive de eventuelle behov og udfordringer borgere med kroniske smerter oplever i forbindelse med deres arbejde.

På baggrund af det vil vi ud fra et ergoterapeutisk perspektiv analysere og diskutere, hvilke ergoterapeutiske tiltag, der kan afhjælpe borgere med kroniske smerters udfordringer i arbejdslivet, og hvordan vi som ergoterapeuter kan bidrage med viden til forebyggende og sundhedsfremmende indsatser i dansk praksis.

Vi leder efter dig, der

• Har sclerose og kroniske smerter
  • Er i arbejde eller sygemeldt fra sig arbejde i maksimalt 1 år

Om din deltagelse

Det individuelle interview vil tage ca. 30 min. Interviewet vil foregå på den enkeltes præmisser i trygge og afslappende rammer, og det kan foregå både fysisk og virtuelt. Interviewet skal helst finde sted i november/start december.

Vil du være med?

Er det noget for dig, eller har du spørgsmål?

Så kontakt projektansvarlige Sara Dahl Andersen på mail: 61092816@kp.dk

Der er ingen kommentar endnu