Deltagere søges til speciale om sclerose, handicap og stigmatisering

9. februar 2022

Hvordan opleves det at leve med sclerose i dagens samfund? Det undersøger to studerende, Amalie og Simone, og de har brug for din hjælp. Læs deres beskrivelse af specialet her.

I forbindelse med vores speciale inden for Kultur og Formidling på Syddansk Universitet søger vi personer, der lever med sclerose og har lyst til at dele deres erfaringer med sygdommen. Vi vil særligt have fokus på stigmatisering, selvopfattelse og mødet med jeres omgivelser.

Motivation

Motivationen for specialet er, at Amalies mand fik diagnosen sclerose i 2019. Både Amalie og hendes mand oplevede derfor, hvordan en diagnose kan vende op og ned på et menneskes selvbillede.

Om din deltagelse

Vi ønsker at interviewe dig, der lever med sclerose enten fysisk eller online. Interviewet vil vare cirka 1 time og finde sted i marts 2022. Vi håber også, at du i slutningen af marts/starten af april har lyst til at dele dine tanker og erfaringer i en samtale med andre scleroseramte. Dine besvarelser vil selvfølgelig være anonyme.

Vil du være med?

Lyder det som noget for dig, eller har du spørgsmål?

Så kontakt Amalie Damkjær Grundtvig på:

Der er ingen kommentar endnu