Kom og vær med, hvis du interesserer dig for scleroseforskning

20. januar 2021

Forskning i sclerose skal være til at forstå - for os alle. Vi leder efter en række medlemmer, som har lyst til at hjælpe os med at det bliver en realitet. Er det dig?

Hvert år uddeler Scleroseforeningen penge til danske forskningsprojekter indenfor sclerose. Når hvert forskningsprojekt lakker mod enden, indsender forskerne rapporter med længeventede resultater, som senere afsløres på Scleroseforeningens hjemmeside. Og det er hér, vi har brug for din hjælp.

Det er nemlig langt fra altid, det er ligetil at forstå, hvad forskerne prøver at fortælle. Det skal være både let og spiseligt, og derfor leder vi efter dig, som har lyst til at læse korte forskningsrapporter igennem og vurdere, om de kan få tommel op eller bør omskrives, så de står soleklart for vores medlemmer.

Én gang om året modtager vi ca. 30 rapporter til hjemmesiden, og rapporterne er på ca. 1 side hver. Arbejdet bliver fordelt mellem flere personer.

De eneste krav

• Du skal være medlem af Scleroseforeningen og have interesse i forskning.

Vil du være med?

Hvis du har lyst til at hjælpe os, så sende en mail til:

cpe@scleroseforeningen.dk

Der er ingen kommentar endnu