Formål

Neuromyelitis optica spectrum disorder (NMOSD) er en sjælden sygdom som let forveksles med sclerose. For at opnå mere erfaring med behandlinger samt at udforske mulig årsager til udviklingen af NMOSD, vil vi analysere allerede indsamlede data. Vi vil gerne identificere faktorer, der kan forudse prognosen of NMOSD. Vi vil også undersøge om der er kliniske og blodprøve-relaterede kendetegn, der kan hjælpe med at stille diagnosen NMOSD især hos ældre.

Mød forskeren: Viktoria Papp, Neurolog

Beskriv hvad der driver dig personligt i dit arbejde med MS-forskning:

NMOSD er en ret alvorlig sygdom og vi ved endnu mindre om den end vi ved om MS. Området er derfor fuldt med udfordringer men også muligheder for at finde betydningsfulde resulteter som kan forbedre patienternes behandling og livskvalitet.

Hvilken betydning har det for din forskning at projektet har modtaget midler fra Scleroseforeningen?

Støtten fra Scleroseforeningen gør det muligt for mig at have forskningsdage ved siden af ​​det kliniske arbejde.

Om projektet

Støtte modtaget fra Scleroseforeningen