Saling Sclerosis

Den 24. oktober var vi så heldige at have besøg af Tine der har sejlet med Ocean of Hope, Carsten der er sejler i Sejlklubben Køge Bugt og Gitte, der er formand for handicapafdelingen i Sejlklubben Køge Bugt.

Tine startede med at fortælle om hendes tur med OOH (Ocean of Hope). Fra hvordan det startede med træningen i Sejlklubben og hvordan idéen med OOH kom på tegnebrættet og ført ud i virkeligheden. Det er jo ikke bare at sætte sig i en båd, det kræver mange forberedelser og dialog.

Tine viste os mange skønne billeder fra turen og billeder fra selve båden og alle de glade besætningsmedlemmer. Hun fortalte hvordan de arbejdede om bord og om de vigtige hvile pauser og at selvom man har sclerose, kan man godt være med på sådan en tur. Det var ikke kun danskere der var ombord - der var også fra andre lande.

Om der kommer en ny verdens omsejling vidste hun ikke 100%, men der snak om at sejle rundt i Norden.

Herefter kom Gitte og fortalte om Sejlklubben Køge Bugt. Hun startede med at fortælle om hendes del af OOH. Hun var frisk på idéen og træningen foregik i "hendes" klub. Selvom man sidder i kørestol kan man sagtens komme ombord i deres både - der er lavet specielt til formålet. De kan ikke vælte. Man bliver "kranet" over i båden og der er altid hjælpere omkring til at hjælpe og støtte. Man får naturligvis redningsvest på og bruger man briller, får man en snor til dem, så de ikke falder af i farten over vandet.

Vi har modtaget dette fra Gitte på mail:

"Der Blev spurgt til prisen for at være med i vores Handicapafdeling.

Jeg har lige tjekket vores kontingent  for 2018. Det koster 1.275,- for 1 år.

De 475 går til selve Sejlklubben og de 800 går til Handicapafdelingen.

For dette beløb kan man sejle hver Mandag og Onsdag kl 17-19  samt mulighed for også at deltage i Hyggekapsejlads om Torsdagen . Der sejles fra 1. Maj til 31 september i Juli måned holder vi ferielukket.

Efter sejlsæsonen holder vi desuden  min. 1 aktivitet hver måneden til sejlsæsonen starter op igen.  Dette er bla. let teori samt lære at bruge VHF radio og en tur i svømmehal for hele familien hvor vi afprøver forskellige redningsveste m.m.

Vi har det udstyr der skal bruges, i kommer med godt humør og praktisk tøj ( gerne vind/vandtæt og flade sko eller gummistøvler)

Vi har Solcreme, varme hænder, lidt regntøj, handsker og brillesnor i begrænset antal der kan lånes."

Gitte talte meget varmt for klubben - og stedet hvor den ligger hedder nu Greve Marina.  Adressen er: Hejren 21, 2670 Greve

Det var en hyggelig og spændende aften - mon ikke der kommer et par nye medlemmer til klubben, når sæsonen starter op igen 1. maj 2018.