Scleroseforeningen søger fundraiser til fondsområdet

Sclerose er en uhelbredelig, fremadskridende og invaliderende sygdom, som rammer flere og flere danskere – men der er håb, når vi støtter forskning og styrker patienthjælpen. Hvis du kan skrive stærke ansøgninger til danske fonde, der både rører hjertet og viser stærke løsninger, så er du måske vores nye kollega.

job

Lige nu er der 17.747 mennesker med sclerose i Danmark, og antallet er næsten fordoblet de sidste 20 år. Tallet stiger – men ingen ved hvorfor. Derfor er det nødvendigt at skaffe penge til forskning og livet med sclerose, så vi kan hjælpe mennesker med sygdommen og deres familier. Støtte fra fonde er helt afgørende for denne indsats.

Du kommer til at styre og udvikle vores nuværende fondsportefølje. Først og fremmest skal du kunne vinkle en ansøgning, så det bliver støtteværdigt. Du skal kunne skrive så overbevisende, at fondene ikke kan komme uden om, at de skal støtte vores projekter. Og det gør du både, når det handler om at søge støtte til den livsvigtige grundforskning i Danmark og udlandet, men også når det gælder midler til psykolog- og socialrådgivning, kostvejledning, livsstil og camps for pårørende, børn og patienter.

Du er systematisk i dit arbejde, og samtidig er du stærk til at se nye støttemuligheder, både internt og eksternt. Du bliver et vigtigt element i det økonomiske grundlag for Scleroseforeningens virke, og den rolle tager du alvorligt. Og du forstår, hvordan man er en stærk projektleder, der formår at holde sammen på en projektgruppe med forskellige fagligheder.

Du får ansvaret for:

• at skrive stærke ansøgninger om foreningens projekter og aktiviteter
  • at vi når vores budgetmål for fonde, legater og puljer
  • at finde og søge relevante fonde
  • at følge udviklingen på fondsområdet i Danmark
  • at opsøge fondsegnede projekter og aktiviteter internt i organisationen
  • at lave procedurer for ansøgninger, bevillinger, opfølgning og afrapportering
  • at viden om relevante fonde bliver registreret i crm-systemet

Du har:

• erfaring med fondssamarbejde gerne fra en anden patientforening eller NGO. Eller måske arbejder du i en fond i dag – det er ikke et krav, men en fordel.
  • en stærk pen, der kan få nødvendigheden frem i vores ansøgninger. Måske er du kommunikationsuddannet eller bare god til at skrive.
  • en resultatorienteret og systematisk tilgang til dine opgaver – og så er du en stærk projektleder, der sammen med projektejerne kan lave stærke ansøgninger.

Du bliver en del af en ny, stor afdeling, som arbejder med kommunikation, fundraising og partnerskaber. Vi er et stærkt team på 25 engagerede og kreative kolleger, der brænder for en verden uden sclerose. Organisationen er flad, så der er ikke langt fra dine gode tanker til handling. Ring eller skriv til chef for kommunikation, fundraising og partnerskaber Mogens Damgaard mda@scleroseforeningen.dk, telefon 28885800, hvis du vil høre mere. Send din ansøgning på mail: job@scleroseforeningen.dk senest mandag den 13. juni. Vi ønsker at skabe de bedste vilkår for de mennesker, der lever med sclerose i Danmark. Med andre ord: Vi vil gerne gøre en forskel. Hver dag. Vil du? Vi glæder os til at høre fra dig.

OM SCLEROSEFORENINGEN SOM ARBEJDSPLADS

Scleroseforeningens sekretariat holder til i nye lokaler i det centrale Valby. Vi er næsten 100 medarbejdere, hvoraf ca. 65 arbejder i Valby. Tonen er uformel med stor fleksibilitet og selvstændighed i tilrettelæggelsen af vores arbejde, og vi gør meget for at sikre god trivsel. Samtidig har vi både fagligheden og hjertet med i sagen – og derfor tager vi det personligt, når vi arbejder for en verden uden sclerose og for at forbedre vilkårene for de mennesker, der lever med sygdommen.