Din sikkerhed betyder mest

27. april 2021

Siden 11. marts 2020 har corona pandemien haft sin indflydelse på Sclerosehospitalernes tilbud og forventningen er, at det fortsat vil være sådan langt ind i 2021.

Vi vil bede dig holde øje med de nationale nationale corona regler, og for dig, der skal indlægges hos os,  beder vi om, at du minimerer din kontakt med andre mest muligt. Til gengæld lover vi, at passe godt på dig under din indlæggelse.

I nyheden her, kan du læse mere om, hvordan du minimerer din kontakt med andre før din indlæggelse.

OBS! Alle patienter der skal indlægges på Sclerosehospitalet skal covid-19 testes forinden. Se nærmere herom i indkaldelsesbrevet

Minimer kontakten til andre før din indlæggelse
Den sidste uge inden din indlæggelse/din hospitalsdag/dit hjemmebesøg skal du minimere dit antal af kontakter med andre. Det vil sige undgå at være sammen med andre end den eller de, du bor sammen med.

Undlad at gå ud og handle og hvis du er nødt til det, så gør virkelig noget ud af at holde afstand og overholde alle de andre corona-anvisninger.

Pas på hinanden under indlæggelsen
Vi gør vores bedste og passer godt på dig under indlæggelsen, men forventer også, at du sammen med de øvrige indlagte patienter bidrager til at skabe tryghed bl.a. ved:

• at dine indkøb er klaret inden indlæggelsen, så din færden i det offentlige rum begrænses
  • at du må få besøg at din pårørende udendørs. Begræns antallet til 1-2.

Din sikkerhed betyder mest
Ikke alle er vaccinerede endnu. Derfor fastholder vi de regler, du kan se ovenfor. De redigeres løbende.

Hvis du tilbydes ansigt-til-ansigt kontakt med os, så tager vi vare på både din personlige sikkerhed og medarbejderens. Hvad der er det rette og mulige tilbud til dig afgøres ud fra en faglig vurdering og ud fra et lægefagligt skøn for de patienter som er særligt sårbare ift. risiko for alvorlig covid-19 sygdom.

I dokumentet nedenfor kan du læse mere om Sclerosehospitalernes vurdering af, hvilke patienter der er i særlig risiko ved covid-19 smitte.

Der er ingen kommentar endnu