Din sikkerhed betyder mest

18. januar 2021

Siden 11. marts 2020 har corona pandemien haft sin indflydelse på Sclerosehospitalernes tilbud og forventningen er, at det fortsat vil være sådan langt ind i 2021.

I de skærpede nationale corona regler, er antallet af mennesker man bør omgås reduceret til max. fem personer, og for dig der skal indlægges hos os, så beder vi om, at du minimerer din kontakt med andre mest muligt. Til gengæld lover vi, at passe godt på dig under din indlæggelse.

I nyheden her, kan du læse mere om, hvordan du minimerer din kontakt med andre før din indlæggelse.

OBS! Alle patienter der skal indlægges på Sclerosehospitalet skal covid-19 testes forinden. Se nærmere herom i indkaldelsesbrevet.

Minimer kontakten til andre før din indlæggelse

De sidste to uger før din indlæggelse/din hospitalsdag/dit hjemmebesøg skal du minimere dit antal af kontakter med andre. Det vil sige undgå at være sammen med andre end den eller de, du bor sammen med.

Undlad at gå ud og handle og hvis du er nødt til det, så gør virkelig noget ud af at holde afstand og overholde alle de andre corona-anvisninger. Det samme hvis du fx ikke kan undlade at få besøg af medarbejdere fra kommunen.

Pas på hinanden under indlæggelsen

Vi gør vores bedste og passer godt på dig under indlæggelsen, men forventer også, at du sammen med de øvrige indlagte patienter bidrager til at skabe tryghed bl.a. ved:

• at dine indkøb er klaret inden indlæggelsen, så din færden i det offentlige rum begrænses
  • at du undgår besøg fra dine pårørende

Din sikkerhed betyder mest

Hvis du tilbydes ansigt-til-ansigt kontakt med os, så tager vi vare på både din personlige sikkerhed og medarbejderens. Hvad der er det rette og mulige tilbud til dig afgøres ud fra en faglig vurdering og ud fra et lægefagligt skøn for de patienter som er særligt sårbare ift. risiko for alvorlig covid-19 sygdom.

I dokumentet nedenfor kan du læse mere om Sclerosehospitalernes vurdering af, hvilke patienter der er i særlig risiko ved covid-19 smitte.

Der er ingen kommentar endnu