Hospitalsdagen kan bestå af udredende undersøgelser, samtaler, undervisning og vejledning inden for alle relevante rehabiliteringsområder, og ofte vil den være del af et længere forløb af ambulante rehabiliteringsindsatser.

Hospitalsdag er et tilbud til dig, der ikke skal indlægges

En hospitalsdag er et tilbud til dig, der ikke skal indlægges på Sclerosehospitalerne, og som godt kan komme til os. Hospitalsdagen er en del af et forløb, som kan strække sig over en periode på op til tre måneder, og som ud over hospitalsdagen kan bestå af både forudgående og opfølgende rehabiliteringsindsatser alt efter dine rehabiliteringsmål og behov.

Hvem møder du på hospitalsdagen?

Når du ankommer til Sclerosehospitalerne, bliver du mødt af din personlige kontaktperson og et behandlerteam, der kan bestå af forskellige fagpersoner, såsom en ergoterapeut, en fysioterapeut og en plejefaglig person. Afhængigt af dit behov og dine rehabiliteringsmål kan der også deltage andre ekspertiser i din hospitalsdag. Det kan være en neurolog, en psykolog, en diætist, en sexolog eller andre fagpersoner med relevante specialer.

Alt efter dine ønsker og behov vil dagen bestå af udredende undersøgelser, samtaler, undervisning, råd og vejledning inden for de rehabiliteringsområder, der er relevante for dig.

Samarbejde med vigtige aktører

Som en del af dit forløb på Sclerosehospitalerne kan vi hjælpe med at få etableret et samarbejde med dine pårørende, din kommune, din fysioterapeut eller din læge, så dit udbytte af din rehabilitering hos os bliver bedst muligt overført til din hverdag.

Praktisk information til dig, der skal på hospitalsdag

• Du modtager et indkaldelsesbrev fra os, hvis du er visiteret til en hospitalsdag
  • Du skal regne med, at de programlagte aktiviteter varer tre-fire timer
  • Du skal ikke have mad med – Sclerosehospitalet sørger for den nødvendige forplejning på dagen
  • Du er velkommen til at tage pårørende med

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til hospitalsdagen, er du velkommen til at ringe til os mandag til torsdag mellem 13.00 og 14.30 på telefon 78 41 25 85.