Gå til hovedindhold

Telekonsultation - Indsatser fra Sclerosehospitalet via telefon eller skærmkontakt

Kort fortalt

Telekonsultation er indsatser fra Sclerosehospitalet, som leveres til dig via telefon eller skærmkontakt.

Afhængigt af dine rehabiliteringsmål og dine behov kan hele eller dele af dit forløb bestå af en række telekonsultationsindsatser.

Telekonsultationsindsatser
Indsatserne via telekonsultation spreder sig over en række rehabiliteringsindsatser, herunder den første grundige visitation, hvor formålet er at få klarlagt de aktuelle behov og vurdere hvad der er det rette tilbud. Derudover kan telekonsultation, som del af forløbet bestå af udredning, vejledning og/eller coachende eller terapeutiske samtaler relateret til rehabiliteringsmålene. Endelig er telekonsultation også evalueringssamtaler og/eller møder med vigtige aktører (fx pårørende, kommune, privat praktiserende fysioterapeut eller læge).

Afhængig af dine rehabiliteringsmål og dine behov, vil du i samarbejde med din kontaktperson afgøre, i hvor høj grad telekonsultationsindsatser skal indgå som del af dit forløb.

Hvis du ikke skal indlægges
Hvis du ikke skal indlægges, kan hele dit forløb bestå af en række indsatser leveret via telekonsultation. Et sådant forløb kan strække sig over en periode på op til 3 måneder og kan efter behov kombineres med en hospitalsdag eller i særlige tilfælde indsatser leveret hjemme hos dig.