Indsamlingslederen er den person, der får vores indsamling til at leve lokalt. Det er dig, der har den tætte kontakt til indsamlerne i området og dig, der kan sætte fokus på indsamlingen i lokalområdet.
Herunder har vi samlet en masse spørgsmål og svar til dig som indsamlingsleder.
Ofte stillede spørgsmål
Alt materiale med en dato på som diplomer, plakater og postkort skal du smide ud, det kan vi alligevel ikke bruge til næste år.
Har du bøtter eller klistermærker i overskud, må du gerne gemme det. Det kan sikkert bruges som reserve til næste år.
Har du ikke plads til at have materiale liggende, og har du rigtig meget af det, så kontakt os, så finder vi ud af noget. Drejer det sig om få bøtter og klistermærker, så må du også gerne kassere dem. Husk blot at bøtterne skal klippes over, inden du smider dem ud.
Du skal først prøve at ringe til vedkommende, der kan jo være sket noget, der har gjort at personen ikke dukkede op.
Har indsamleren været ude at samle ind, skal du bede vedkommende om at overføre pengene til Scleroseforeningen.
Pengene kan overføres via banken på 4440-12217323 eller via MobilePay på 80 333. Indsamleren skal angive sit indsamler-ID og dernæst give os besked om overførslen ved at sende en mail til indsamling@scleroseforeningen.dk.
Hvis du ikke kan få fat i vedkommende, så ring til os på tlf. 36 46 36 46, så går vi videre med sagen.
Hvis det er en indsamler, som du kender, kan du ringe til vedkommende ellers skal personen registreres som ikke mødt op.
Vi har tilladelse til at indsamle i tidsrummet kl. 10-16.
Ring til os på tlf. 36 46 36 46 eller skriv til: indsamling@scleroseforeningen.dk så sørger vi for, at du får det materiale, du mangler
Her skal du bruge dit lokale kendskab og hurtigt finde et alternativ sted (gerne i nærheden). Det bedste er, hvis en hjælper står på det oprindelige sted og guide indsamlerne hen til det nye sted. Eller du må sætte en seddel på døren, der henviser til det nye sted.
Ring på tlf. 36 46 36 46 og giv os besked om hvornår du regner med at have resultatet klart.
Ring til os på tlf. 36 46 36 46 så finder vi en løsning.
Log ind på din personlige side som indsamlingsleder.
- klik på indsamlere/indtastning
- klik på resultat/afmeld
- indtast beløb og gem
Vær opmærksom på, at hvis I er flere indsamlingsledere, der deler et område, skal I lægge dem sammen før I indtaster, da der kun kan indtastes et beløb pr. område. Beløbet skal indtastes eller ringes ind inden kl. 18. Efterfølgende vil vi bede dig indtaste beløb pr. rute eller indsende dit registreringsarket til os, så vi kan gøre det. Beløbet pr. rute indtastes i feltet ”Beløb indsamlet” ud for hver rute.
Alle indsamlere er dækket af en forsikring, der dækker, mens de udfører deres erhverv som indsamler. Det er vigtigt, at du får alle oplysninger om uheldet, og melder det ind til os på tlf. 36 46 36 46. Hvis du skønner, at det er alvorligt, så skal du sikre dig, at indsamleren kommer på skadestuen, så skaden bliver undersøgt, registreret og ikke mindst behandlet.
Ring til os hurtigst muligt på tlf. 36 46 36 46. Hvis du kan finde én person i dit netværk, der kan overtage opgaven, så vil det være bedst. Hvis det ikke kan lade sig gøre, finder vi en løsning.
Herligt! Vores erfaring er, at indsamlingsbøtterne her bliver godt fyldte. For at være sikre på at indsamleren får en god oplevelse, er det din opgave som indsamlingsleder at bede supermarkedet om tilladelse til, at vi må stå der på indsamlingsdagen. Du finder en tilladelsesblanket under materialer. Print den ud og gå forbi butikken for at få en underskrift. Ring evt. i forvejen.
Omtale i de lokale medier er en vigtig indsats i forbindelse med Scleroseindsamlingen.
I udgangspunktet er det en opgave Sekretariatet i Valby har ansvaret for. De ansatte pressefolk sørger for at kontakte lokalpressen rundt om i hele landet for at få så megen omtale som muligt om indsamlingen.
Hvis du gerne selv vil kontakte lokalpressen i dit område, så tag fat i Gitte Rudbeck for at aftale nærmere. Du kan kontakte hende på enten 22732318 eller via mail gru@scleroseforeningen.dk.