Arven efter dig giver håb for fremtiden

Du skaber tryghed, sparer penge og sikrer samtidig mest muligt til dine efterladte, når du testamenterer en del af din arv til Scleroseforeningen. Som en bonus støtter du vores fortsatte arbejde for en kur mod sclerose.

Kort fortalt, du skal skrive testamente, hvis du selv vil bestemme, hvad der skal ske med dine værdier, når du dør – eksempelvis at en del af din formue skal gå til velgørende formål.

Men vidste du også, at det giver dig og dine nærmeste både ro, tryghed og en række økonomiske fordele, hvis du har betænkt Scleroseforeningen i dit testamente?

Hvert år vælger mellem 20 og 30 mennesker at testamentere til Scleroseforeningen. Det gør de, fordi de gerne vil være med til at sikre en bedre fremtid for mennesker med sclerose. Og takket være dem, kan vi hver dag arbejde for bedre livsvilkår for alle med sclerose inde på livet.

Vi håber derfor, du vil overveje også at støtte vores fortsatte kamp for bedre behandling til alle med sclerose og – forhåbentlig en dag – en verden helt uden sclerose.

Har du et spørgsmål?

Vores testamenteansvarlige Tina Sjørslev kender svarene på alle de oftest stillede spørgsmål om arv og testamente. Ring til hende nu på tlf. 21 56 40 30 – eller kig efter svar i vores FAQ om arv og testamente.

Hvorfor skrive testamente?

Et testamente skaber ro omkring fremtiden. Det giver både dig og dine nærmeste ro, tryghed og en række økonomiske fordele, når du husker at skrive testamente.

Hvis du skriver Scleroseforeningen ind i dit testamente, sparer dine nærmeste nemlig arveafgiften, og du får muligheden for at sikre dine nærmeste og gøre en svær situation så tryg som muligt.

Se hele regnestykket for, hvor meget du sparer din familie her

I modsat fald risikerer dine nærmeste at stå i en usikker situation, når du er borte, hvis du ikke har nået at skrive testamente.

Det er blandt andet tilfældet, hvis du og din partner ikke er gift. For så arver din partner ikke din formue, når du går bort – også selv om I har boet sammen i mange år. Selv som ægtefæller risikerer den efterladte at måtte sælge jeres tidligere fælles hjem, fordi halvdelen af din arv automatisk går til jeres børn.

Få svar på mange flere spørgsmål om arv og testamente her

Du kan altid få konkret sparring om din arv og dine overvejelser om at testamentere, hvis du overvejer at betænke Scleroseforeningen – for eksempel fra Tina, som er ansvarlig for at vejlede de mange mennesker, som hvert år påtænker at støtte foreningens arbejde gennem deres testamente.

Vores testamenteansvarlige Tina Sjørslev har arbejdet med arv og testamente her i Scleroseforeningen i 12 år. Hun kender svarene på alle de oftest stillede spørgsmål om arv og testamente.

Tina har med egne øjne set, hvor stor betydning det har haft for kampen mod sclerose, at mennesker har testamenteret små som store summer til Scleroseforeningens arbejde for en verden uden sclerose.

Du er altid velkommen til at ringe til Tina Sjørslev på tlf. 21 56 40 30 – eller send hende en mail nu på tsj@scleroseforeningen.dk

Hver en krone tæller

Arv er en væsentlig indtægtskilde for Scleroseforeningen og er derfor uundværlig i arbejdet for at sikre en bedre fremtid for mennesker med sclerose.

Din arv kan være med til at finansiere et nyt forskningsprojekt for at finde bedre og billigere behandlingsmetoder. Din arv kan også blive til psykologtimer til mennesker med sclerose, der netop har fået diagnosen.

Hvert år er der mellem 20 og 30 mennesker, der vælger at testamentere til Scleroseforeningen – blandt andre Bodil Bisfort, som valgte at testamentere sin arv til flere velgørende organisationer.

Læs om, hvorfor Bodil valgte at testamentere sin arv til velgørende formål

Scleroseforeningens direktør Klaus Høm har selv valgt at betænkte en række velgørende organisationer i sit testamente, som han sammen med sin hustru har fået skrevet med hjælp fra en ven, der er advokat. Scleroseforeningen står selvfølgelig også nævnt.

Det er personligt vigtigt for mig at sikre min familie og have overblik over, hvordan de er stillet, når jeg en dag er væk. Derfor har jeg skrevet testamente og betænkt nogle af de mærkesager, som jeg har haft tæt inde på livet.

Klaus Høm

Direktør i Scleroseforeningen

I 2018 modtog Scleroseforeningen alt mellem 5.000 kroner og 450.000 kroner fra mennesker, der havde ønsket at testamentere noget af deres arv til kampen mod sclerose.

Læs mere om, hvordan din arv kan hjælpe mennesker med sclerose

Hvis du også vil bidrage til kampen, er det eneste, du skal gøre, at rådfører dig med en advokat, som kan udfærdige testamentet for dig. Hvis du støtter kampen mod sclerose, dækker Scleroseforeningen i de fleste tilfælde alle udgifter til testamentet.

Få hjælp og tilskud af os

Du kan få hjælp til at lave et testamente, når du betænker Scleroseforeningen, gennem vores aftale med det landsdækkende advokatfirma ADVODAN.

Vi giver et tilskud på op til 5.000 kr. inkl. moms af udgifterne til advokatens arbejde med at lave dit testamente, som i de fleste tilfælde dækker alle udgifter.

Sammen med advokaten gennemgår du de forskellige scenarier, der skal tages højde for i dit testamente. Advokaten kan også hjælpe dig med at træffe de rigtige beslutninger om fordelingen af din arv.

Vil du ha' et gratis testamente?