Ta’ testen: Har du brug for et testamente?

Bliv klogere på, om du har brug for et testamente eller rådgivning af en advokat i processen. Hvis du støtter kampen mod sclerose, dækker Scleroseforeningen i de fleste tilfælde alle udgifter til testamentet.

Ta' arvetesten nu

Få svar på, om du har brug for et testamente. Det tager kun 5 minutter med ADVODANs arvetest.

Ved du med sikkerhed, hvem der arver efter dig? Arveloven kan være svær at forstå, hvis man ikke er advokat. Samtidig lever flere i sammenbragte familie med dine, mine og vores børn, og det komplicerer fordelingen af arven.

Hovedreglen er, at jo mere komplicerede dine familieforhold er, des vigtigere er det at få vejledning fra en advokat, når du skriver testamente. For arveloven er ikke altid let at gennemskue.

Tag ADVODANs arvetest og få svar på, om du har brug for et testamente, så arven fordeles, som du gerne vil have det.

Ved du, hvad sker der med dine penge, når du er borte?

De færreste har fuldt overblik over, hvordan deres formue og ejendom bliver fordelt, når de går bort. Og det kan skabe unødig uro og frustration for dine nærmeste, hvis der ikke på forhånd er skabt klarhed om dine ønsker for fordelingen.

Mange tror fejlagtigt, at man har sikret hinanden, når man er gift. Men selvom I er gift, risikerer din ægtefælle at måtte sælge jeres fælles hjem, fordi halvdelen af din arv – inklusiv huset – automatisk går til jeres børn, som ifølge loven er såkaldte "tvangsarvinger".

Vi har derfor samlet en lang række spørgsmål, som vi ofte får om det at arve eller testamentere til hinanden eller velgørende foreninger: Få svar på dine spørgsmål om arv og testamente her

Få hjælp og tilskud af os

Hvis du støtter kampen mod sclerose, dækker Scleroseforeningen i de fleste tilfælde alle udgifter til testamentet. Og i praksis betyder det ofte, at dine nærmeste arver mere, selv om du giver en bid af arven til kampen for en verden uden sclerose.

Lyder det skørt? Læs her, hvordan det hænger sammen: Se det fulde regnestykke for, hvordan du kan spare penge, når du skriver testamente

Når du betænker Scleroseforeningen gennem vores aftale med det landsdækkende advokatfirma ADVODAN, som blandt andet er eksperter i arveloven, giver vi et tilskud på op til 5.000 kr. inkl. moms af udgifterne til advokatens arbejde med at lave dit testamente. I de fleste tilfælde dækker det alle udgifter til testamentet.

Har du et spørgsmål?

Vores testamenteansvarlige Tina Sjørslev kender svarene på alle de oftest stillede spørgsmål om arv og testamente. Ring til hende nu på tlf. 21 56 40 30 – eller kig efter svar i vores FAQ om arv og testamente.