Frivillig til sociale og faglige aktiviteter

Du kan gøre en forskel som frivillig til vores medlemsaktiviteter, hvor vi tilbyder oplysning, oplevelser og netværk for mennesker med sclerose og deres pårørende. En vigtig del af det frivillige lokale arbejde handler om at skabe netværk mellem mennesker med sclerose inde på livet – både for dem, der har sygdommen, og for deres nære.

Planlæg lokale aktiviteter for medlemmerne

Som frivillig kan du være med til at arrangere caféaftener i lokalområdet, eller du kan planlægge kulturelle udflugter, børnefamiliedage, pårørendecafé, vandreture, madaftener, danseundervisning eller andet, der kan give oplevelser og netværk.

Du kan også stå for at planlægge faglige arrangementer lokalt, som kan inspirere til et godt liv med sclerose. Det kan være temaaftener med foredrag af en psykolog, neurolog eller ernæringsekspert. Med andre ord; rammerne er vide, men vi har brug for dit engagement for at gøre dem til virkelighed!

Vil du høre mere?

Den frivillige indsats er helt central for, at Scleroseforeningen kan hjælpe mennesker med sclerose. Vi har også brug for dig.

Se også