Anne-Mette er frivillig på Cykelnerven

Anne-Mette Amtorp Burchardt er frivillig på Cykelnerven. Her hjælper hun med at dele frokost ud og heppe rytterne i mål. Hun deltager i eventen sammen med sin mand, der er holdkaptajn på et hold.

En sygdom med for lidt fokus

Anne-Mette har gennem livet kendt flere, der har sclerose, og frivilligt arbejde har altid været en del af Anne-Mettes DNA. Her kan hun både bruge sin egen erfaring og tillære sig ny viden. Men indsamlingen til forskningen i sclerose betyder noget helt særligt for Anne-Mette synes, at sclerose er en sygdom, der får for lidt fokus.

Jeg kan ikke selv kan cykle med i bjergene, men vil gerne hjælpe på anden vis. At møde alle rytterne hernede giver noget særligt, især dem der også har sclerose – de gør mig så glad og rørt.

Anne-Mette Amtorp Burchardt

Frivillig på Cykelnerven

Indsamling og fællesskab giver motivation

Når Anne-Mette står og deler frokost ud og hepper på Cykelnervens ryttere i Frankrig, motiverer det hende både, at der bliver samlet penge ind til forskningen i sclerose og at være en del af det fællesskab, Cykelnerven er. Dog er der en ting, som i særlig grad gør Anne-Mette glad og rørt, og det er de ryttere, som selv har sclerose. Det er nemlig givende for Anne-Mette, at lige præcis de ryttere også cykler med på Cykelnerven.

Mød flere frivillige