Kassererens opgaver
Kort fortalt
Kassereren har ansvaret for lokalafdelingens økonomi dvs. regnskab, budget og løbende betalinger.
I et tæt samarbejde med bestyrelsen er du med til at sikre tilstrækkelige midler til lokalafdelingens arbejde, bl.a. gennem fundraising lokalt.

Du er en person, der:
- har økonomisk overblik
- er regnskabskyndig
- er PC- ejer og bruger
- har kendskab til netbank
Dine opgaver er at:
- deltage aktivt i bestyrelsesmøder
- holde dig orienteret om arbejdet i lokalafdelingen samt om arbejdet i landsforeningen
- bruge foreningens bogførings – og regnskabsprogram
- administrere afdelingens midler
- være ansvarlig for regnskabsføring
- foretage alle ud - og indbetalinger
- sikre to underskrifter på alle bilag
- aflægge økonomisk rapport ved bestyrelsesmøderne
- udarbejde udkast til budget til årsmødet
- udarbejde årsregnskab til årsmødet
- aflevere regnskabet til revisors gennemgang og godkendelse
- samarbejde med den på årsmødet valgte revisor
§ 18
Du er ansvarlig for at:
- Kontakte jeres respektive kommuner og spørg om eventuelle ansøgningsskemaer - og frister
- Indsende ansøgningsskema – eller hvis et sådant ikke eksisterer – en ansøgning inden fristens udløb medsendt budget for dette år og regnskab for sidste år
- Være opmærksom på, at de forskellige kommuner behandler midlerne vidt forskelligt – og kan have forskellige prioriteringer: Læs derfor deres vejledning grundigt og kontakt gerne den i kommunen som står for §18.
- Din organisationskonsulent er også altid klar til at hjælpe.