Frivillig for events og indsamling

Er du frivillig, der er engageret i events og indsamling, så er det her, du finder den viden og de værktøjer, som du har brug for.

Din opgave som frivillig

Som frivillig, der arrangerer indsamlinger og events, er du med til at samle penge ind til den vigtige forskning i sclerose. Du kan være med i en eller flere af Scleroseforeningens events som Scleroseindsamlingen, You Go Girl eller MS Middag. Eller du kan lave dit eget projekt eller event for at indsamle penge.

Den lokale organisering

Du hører til lokalafdelingens arbejdsgruppe omkring events og indsamling. Det gør du både, hvis du indgår aktivt i gruppens fællesskab, og hvis du bidrager med selvstændigt at stå for din egen event. Uanset hvad er du med i det frivillige team i dit lokalområde, der arrangerer events og indsamling. Gruppen hører under lokalafdelingens bestyrelse og refererer til denne.

Vores events og indsamlinger

• Scleroseindsamlingen

I september holder vi vores landsindsamling – Scleroseindsamlingen – hvor over 5200 danskere samler sig om sclerosesagen og sikrer millioner til forskning. Er du med til at organisere Scleroseindsamlingen, kan du finde materialer og viden til forberedelsen, når du logger ind på dine indsamlingssider.

> Log ind på indsamlingssiderne
    > Få mere information om Scleroseindsamlingen

• You Go Girl

1. maj går vi sammen 17.200 skridt for en verden uden sclerose for at sætte fokus på de 17.200 danskere med sclerose og for at samle ind til forskning i sygdommen. Er du med til at arrangere You Go Girl?

> Få mere information eventen

• MS Middag

I november sætter vi os til bords for en verden uden sclerose! Vi leverer varerne. Du skal blot invitere på en hjemmelavet middag. Er du frivillig vært på MS Middag?

> Find mere information og materialer

• MS Bike

I august løber Danmarks længste cykel- og fundraising-event af stablen, hvor alle rytterne er med til at samle penge ind for en verden uden sclerose. Er du engageret i MS Bike?

> Læs alt om eventen

• Cykelnerven

I juni indtager cykelnerven Tour de France-bjergene og samler penge ind til forskning i sclerose. Er du engageret i Cykelnerven?

> Find alt om eventen

• RAP om KAP

Om sommeren løber RAP om KAP af stablen til fordel for kampen mod sclerose. Er du engageret i andekapløbet?

> Læs mere om eventen

• Har du en god idé?

Ønsker du at lave dit eget projekt eller event for at indsamle penge til sclerosesagen og forskning, hører vi meget gerne fra dig. Mulighederne er uendelige, og vi er klar til at hjælpe dig godt i gang.

> Kontakt os

Du gør en forskel

De frivillige samler hvert år millioner ind til forskning i sclerose. Forskning, der ikke havde været mulig uden den ihærdige, frivillige indsats bag foreningens events og indsamlinger. Den forskel gør du!

Se også