Kasserer
Er du kasserer i en lokalafdelings bestyrelse, har du sammen med formanden ansvaret for lokalafdelingens økonomi.
Kasserens opgaver
Som kasserer står du for regnskab, budget og at foretage alle ud- og indbetalinger. Du skal have økonomisk overblik, være regnskabskyndig og have kendskab til netbank. Det er dog vigtigt at bemærke, at økonomien overordnet set er hele bestyrelsens ansvar.
Du skal som kasserer:
- Deltage aktivt på bestyrelsesmøderne
- Bruge foreningens bogførings- og regnskabsprogram
- Sikre to underskrifter på alle bilag
- Aflægge økonomisk status ved bestyrelsesmøderne
- Udarbejde udkast til budget til årsmødet
- Udarbejde og fremlægge regnskab til årsmødet
- Aflevere årsregnskabet til revisors gennemgang og godkendelse inden årsmødet
- Holde dig orienteret om og søge kommunens § 18 i samarbejde med bestyrelsen.
D. 17. juni afholder vi online kursus for kasserer. Læs mere om kurset her.
§18 - støtte til frivilligt arbejde
De enkelte kommuner giver økonomisk støtte til frivilligt, socialt arbejde efter Servicelovens §18. Alle lokalafdelingsbestyrelser skal søge §18 midler i det omfang, det er muligt.
> Læs mere om §18 og økonomi i lokalafdelingen
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til dine opgaver som kasserer, er du velkommen til at kontakte vores regnskabsafdeling på regnskab@scleroseforeningen.dk.