Din opgave som frivillig

Som frivillig inden for medlemsaktiviteter er du med til at arrangere aktiviteter i dit lokalområde for mennesker med sclerose og deres pårørende. Det er op til dig og arbejdsgruppen for aktiviteter, hvad I vælger at lave. Måske efterspørger medlemmerne en særlig aktivitet, som I kan imødekomme. I finder inspiration til aktiviteter her på siden.

Aktiviteter for forskellige målgrupper

Det er lokalafdelingens opgave at tilbyde aktiviteter for mennesker med sclerose i alle aldersgrupper og for deres pårørende. Det kan være faglige foredrag, træning eller et socialt arrangement. Du kan lave en aktivitet baseret på en interesse som fx vandring i naturen, kognitive udfordringer, sund mad, træning, kultur eller mindfulness. Vigtigst er det, at I bestræber jer på at have noget for forskellige målgrupper.

Frivillighed

Du gør en forskel

Vi ved, at det betyder noget at møde andre, der har sclerose tæt inde på livet. At man ikke behøver at forklare sig. Vi ved, at det giver hjælp og inspiration at få ny viden. Den forskel gør du!