Alt om BørneCamp

Igen i år tilbyder Scleroseforeningen BørneCamp i Dronningens Ferieby for børn mellem 11 og 14 år. Det bliver fem dage med leg og sjove aktiviteter og med fokus på at vokse op i en familie med sclerose og de udfordringer, der kan følge heraf.

Er du mellem 11 og 14 år, har din mor eller far sclerose, og har du lyst til at komme på camp i Dronningens Ferieby sammen med en hel masse andre børn?

BørneCampen vil i år have fokus på at være barn i en familie med sclerose, og de ting, der kan være svære ved det.

Scleroseforeningen arrangerer en masse sjove, udfordrende og spændende aktiviteter. Ugen kommer til at byde på en masse sjove aktiviteter. Vi skal ud i naturen, indtage skov og strand, lave mad over bål. Og mon ikke der skal bades, findes en skat, spilles noget bold og laves noget kreativt, I kan tage med hjem?

Men som alle børn ved, er der også pligter. Du skal fx hjælpe til med oprydning, hjælpe til med aktiviteterne og mange andre småting. Hvem ved – måske er du god til at bage en kage?

Hvornår:

Uge 27 fra mandag den 29. juni til fredag den 3. juli 2020.

Antal og alder:

30 børn mellem 11 og 14 år.

Overnatning:

Du skal bo i et feriebyens feriehuse med 3-4 andre børn og en voksen. Du kommer til at dele værelse med andre børn.

Mad:

Mad og drikke er inkluderet i opholdet.

Krav:

Det er et kriterium, at en af dine forældre har sclerose og er medlem af Scleroseforeningen. Derudover skal du kunne være væk fra dine forældre i 5 dage. Du skal være klar på fastlagte aktiviteter hver dag og kunne indgå i et fællesskab med 29 andre børn på din egen alder.

Transport:

Der bliver opsamling i bus med stop på Sjælland/Fyn og i Jylland.

Pris:

Scleroseforeningen betaler opholdet for dig. Der skal dog betales et gebyr på 500 kr., som bliver udleveret til dig i form af lommepenge i løbet af ugen.

Tilmelding:

Tilmelding via Scleroseforeningens hjemmeside her

Tilmeldingsfrist den 10. maj 2020

Ansøgere, der ikke deltog i 2019, bliver prioriteret.