Camp Outdoor den 26.-28. august 2022

Camp Outdoor er for dig, der trodser livet med sclerose og ikke er bange for udfordringer med at være aktiv i naturen i et Outdoor-race, hvor der er chancer for mudder og vand i skoene og røg fra bålet i håret.

Camp Outdoor er for dig med sclerose, der er selvhjulpen, og som minimum kan gå (måske småløbe) mindst 1000 meter ad gangen uden store problemer og uden hjælpemidler (brug af stok til balance er ok). Husk vi skal færdes i naturen, så kørestol og rollator er desværre ikke en mulighed at bruge.

Kom med og få nogle fantastiske naturoplevelser i det Midtjyske, hvor et garvet hold af arrangører vil sørge for en givende weekend i de smukke omgivelser.

Årets tema

Camp outdoor finder sted den 26.-28. august 2022. Vi ankommer fredag ved 15.30-tiden, og efter indkvartering og lidt lækkert til ganen, starter vi udendørs med et par ice-breaker-aktiviteter. Fredag aften får vi besøg af Marianne Borne, som vil instruere i leg/boldspil med puls og efterfølgende afspænding. Ligeledes kommer fysioterapeuterne, Karin Byrialsen og Michael Christensen, som vil instruere deltagerne i at bruge naturen/skoven og skrænterne som træningspartner.

Kl. ca. 19.30 skal vi have noget at spise, og derefter er der tid til hygge og snak over en kop kaffe/te. Undervejs vil vi blive inddelt i hold til lørdagens Outdoor-race, og få introduktion til weekendens program.

Lørdag har vi allieret os med instruktører fra FDF. Der vil være opgaver af forskellig sværhedsgrad, som de fleste forhåbentlig kan være med til at gennemføre. For de lidt ”sejere” er der tillægsopgaver. Det gælder om, at holdet opnår flest point og bedste tid, men vigtigst af alt er, at alle på holdet gennemfører så mange øvelser som muligt. Der vil være et outdoor-race om formiddagen og et om eftermiddagen.

Efter lørdagens morgenmad starter dagens 1. heat i Outdoor-race. Husk på at vi først er retur kl. 17.00. Efter frokost, som vi indtager i skovens dybe stille ro, er der tid til hvile på græsset, måske under et træ eller i en mergelgrav. Bemærk, at der forefindes toiletter ved pausepladsen.

Efter en god pause starter 2. heat med en række nye sjove og udfordrende aktiviteter. Når alle hold er i mål og vel hjemme ved lejren, er det tid til at hygge og fortælle ”røverhistorier” om dagens strabadser, og mon ikke de allerbedste historier bliver fortalt i de opvarmede vildmarksbade.

Så er der også tid til omklædning inden Helles veltilberedte festmad. Senere på aftenen vil der være fællessang, og der er et klaver på stedet, som meget gerne må bruges. Måske nogle også tager en guitar med? Herudover vil vildmarksbadede stadig være varme.

Søndagen starter igen med morgenmad og derefter tager arrangørgruppen deltagerne på en tur ud i det blå, måske når vi Himmelbjerget. Vælg mellem gå eller sejle kano.

Vi skal være retur kl. 12.00, hvor vi evaluerer weekendens oplevelser og derefter indtager frokosten, før vi skilles igen efter en god weekend i naturen.

Vi glæder os til at se dig!

Holdet bag:

Arne Dyrebjerg, Henrik Frost og Jørn Iversen

Dato

Den 26.-28. august 2022

Pris

Pris 550 kr. per person, som inkluderer 6x måltider og masser af mellemmåltider, 2x overnatninger, netværk og masser af fællesskab og hygge. Du skal være medlem af Scleroseforeningen og have sclerose.

Indkvartering

I skal overnatte i en spejderhytte, hvor vi sover i 4-5 personer i et 8 mands soverum med eget toilet og badefaciliteter. Der er også mulighed for at slå eget telt op eller en hængekøje, hvis men hellere vil sove ude. Husk at medbringe lagen, dyne og pude eller lagen og sovepose samt 2-3 håndklæder (måske man fristes til vandet i Gudenåen og Vildmarksbadet flere gange).
Du skal huske praktisk tøj til tre dages udendørs leg, badetøj/badetøfler, drikkedunk og evt. vandrestok.
PS: der er ingen plan B, så sørg for regntøj eller anden beklædning, der holder regnen ude.

Måltider

Med i din pris er inkluderet aftensmad fredag, morgenmad, frokost og middag lørdag samt
morgenmad og frokost søndag og diverse mellemmåltider. Det er muligt at købe drikkevarer
(sodavand, øl og vin) i løbet af weekenden til fornuftige priser.

Pauser og afslapning

Der er indlagt en række pauser i programmet, men skulle du få brug for flere pauser i relation
til din sygdom, er der naturligvis mulighed for det.

Transport

Efter tilmeldingsfristen udsender vi en deltageroversigt. Så håber vi, at I sammen på kryds og
tværs kan koordinere fælles transport.

Tilmelding senest 22. juli, men du kan komme på venteliste. Der er 40 pladser

OBS! Tilmelding åbner mandag den 2. maj kl. 12

Sletten Friluftscenter Limgården
Bøgedalsvej 20, 8680 Ry.

Facebookgruppe

Camp Outdoor har sin egen Facebookgruppe. Find den her.

Spørgsmål

Har du spørgsmål til Camp Outdoor, så skriv gerne en mail til: info@scleroseforeningen.dk

Se og download program