Camp pårørende 2020

Camp Pårørende afholdes i Dronningens Ferieby, Grenaa den 30. okt - 1. nov. 2020.

Camp Pårørende er en weekend for dig, som er ægtefælle til eller kæreste med en partner med sclerose. Her kan du møde andre pårørende, som står i de samme situationer som dig. Vi vil udveksle erfaringer og drøfte, hvad der rører sig i det daglige for os pårørende. Weekenden er et frirum, hvor vi taler om både svære og gode oplevelser ved at stå på sidelinjen til et menneske med sclerose. I løbet af weekenden får du mulighed for at danne netværk med andre pårørende på tværs af landet og få talt, debatteret og grint en masse. Du skal være medlem af foreningen, enten være med i et familie medlemskab eller have dit eget medlemskab i foreningen.

Årets tema

Fredag skal vi rystes sammen og lære hinanden at kende. Derfor har vi inviteret en linedancer, hvor vi selv får lov at prøve.

Lørdag får vi besøg af en psykolog fra foreningen med et oplæg om egen-omsorg, og hvordan vi som pårørende skaber åndehuller i en presset hverdag. Psykologen arbejder i foreningen og har derfor et indgående kendskab til sclerose og de udfordringer der kan medfølge.

Om eftermiddagen kommer der en socialrådgiver fra foreningen, hvor der vil være mulighed for at høre om nyt fra den front, samt viden om relevante emner.

Eftermiddagen rundes af med et Walk & Talk, hvor vi som pårørende bruger de fine rammer omkring Dronningens Ferieby, til at snakke med hinanden om, hvad der fylder i det daglige.

Lørdag aften er der festmiddag hygge og socialt samvær

Søndag starter med morgensang og Walk & Talk hvor weekendens indtryk kan bundfælde sig.

Som afslutning på weekenden får I et foredrag af Diana Lund Andersen, der er pårørende, og arbejder hårdt for at skaffe penge til forskning i sclerose. Diana vil fortælle om egne projekter og vil inddrage deltagerne i deres ideer og skabe gensidig inspiration og nye fællesskaber.

Dato

30. okt - 1. nov. 2020

Pris

Det koster 550 kr. at deltage pr. person og du skal være medlem af Scleroseforeningen

Indkvartering

I skal overnatte i hyggelige huse, hvor I skal bo sammen 4 personer. Hvert hus, har et fuldt udstyret køkken i kombination med opholdsstue, entre med vaskemaskine og tørretumbler og to badeværelser.

Husene er udstyret med TV og WiFi samt brændeovn og en lille terrasse.

Fra tidligere erfaringer ved vi, at det kan være rart at medbringe lidt te, kaffe, drikkevarer, snacks, og hvad man ellers kan have lyst til. Bemærk dog, at det kun er tilladt at medbringe egne drikkevarer i hytterne – ikke i fælleslokalerne.

Tilmeldingen er åben

Dronningens Ferieby 1,
8500 Grenå

Facebookgruppe

Ønsker du kontakt med andre pårørende, så følg Pårørendegruppe på Facebook her
I denne gruppe vil du også blive gjort opmærksom på, når tilmeldingen åbner for Camp Pårørende.

Spørgsmål

Har du spørgsmål til Camp Pårørende 2020, kan du kontakte Mikael Freund: mfr@scleroseforeningen.dk

Se og download program