Camp Træning 2022 den 23.-25. september 2022

Camp Træning er en weekend for ALLE, hvor vi vil tilbyde dig aktiviteter for både krop og sind. Det er Sclerosehospitalerne, som har sammensat en hel fantastisk weekend, hvor du får brugt alle dine sanser. Dine undervisere på Camp træning er Jane Honoré og Marianne Borne, som begge er fysioterapeuter.

Du kan mere, end du selv tror!

Camp Træning bliver en​ weekend med fart på og fede udfordringer, der vil flytte dine grænser og ændre dit syn på, hvad du tror du kan.

Camp Træning er for dig, der drømmer om bedre fysisk form. Måske er du allerede i gang med træning, men mangler inspiration til at komme videre. Eller måske synes du, det er svært at komme i gang og mangler motivation og redskaber, der kan få dig af sted.

Weekendens program

Fredag

Weekendens program stater fredag kl. 19.00 efter aftensmaden, hvor udviklingsleder for Sclerosehospitalerne Anders Guldhammer Skjerbæk holder et oplæg om ”Fysisk aktivitet for dig med MS”. Anders vil gøre dig meget klogere på vigtigheden af at være fysisk aktiv, effekten af træning ved MS samt lidt om Sclerosehospitalernes tilbud.
Efter oplægget er der mulighed for at hygge i fælleshuset eller i husene.

Lørdag

Lørdag formiddag går vi i gang med træningen under overskriften ”Når træning er en leg”. Du bliver klogere på, hvordan du kan være aktiv udendørs, og hvordan du kan udnytte naturens ressourcer og dens positive indvirkning på både krop og sind. Aktiviteterne er en blanding af træning med en legende tilgang, med småredskaber og naturens redskaber, samt pauser og genopbyggende, restituerende træning.

Vi garanterer fysisk og mental sundhed, pulsen op, smil på læben, og ro i sindet.
Vi træner på stranden (el. i skoven) uanset vejret. Medbring måtte, tæppe, vanddunk og overtøj.

Efter en god frokost og hvil gør vi i gang med eftermiddagens program lørdag, hvor overskriften er ”Mærk rytmen”. Mærk hvordan brugen af musik og rytme kan gøre det nemmere og sjovere at bevæge kroppen og mærk, hvordan du kan udnytte musikkens rytme og karakter til at opnå bestemte kvaliteter i bevægelserne. Med musikken som redskab træner vi balance, stabilitet, koordination, udholdenhed, styrke og kondition. Udover fokus på musikkens rytme præsenterer vi også en stille sekvens med fokus på åndedrættets rytme.

Vi garanterer sved på panden, skæve trin, grin og glæde, øget kropsbevidsthed og lyst til mere.
Aktiviteterne forgår både inde og ude. Medbring måtte, tæppe, vanddunk og overtøj.

Søndag

Søndagens tema er "Er træning sjovt eller nødvendigt?"

Dato

Den 23.-25. september 2022.

Pris

550 kr. pr. person. Det er din egen betaling for hele weekenden med ophold og måltider.

Indkvartering

Du skal overnatte i hyggeligt hus, som du deler med en anden person. I bor altså to sammen i et hus.
Hvert hus har et fuldt udstyret køkken i kombination med opholdsstue, entre med vaskemaskine og tørretumbler og to badeværelser. Husene er udstyret med TV og Wi-Fi samt brændeovn og en lille terrasse.
Fra tidligere erfaringer ved vi, at det kan være rart at medbringe lidt te, kaffe, drikkevarer, snacks, og hvad du ellers kan have lyst til. Bemærk dog, at det kun er tilladt at medbringe egne drikkevarer i husene – ikke i fælleslokalerne.

Læs mere om husene her: www.dronningensferieby.dk/institutioner-grupper/feriehuse-grupper/

Linnedpakke

Der er inkluderet en linnedpakke i deltagerprisen. En linnedpakke består af sengelinned og 2 håndklæder.

Måltider

Med i din pris er inkluderet aftensmad fredag, morgenmad, frokost og middag lørdag samt morgenmad og frokost søndag. Det er muligt at købe drikkevarer (sodavand, øl og vin) i løbet af weekenden til fornuftige priser.

Transport

Efter tilmeldingsfristen udsender vi en deltager oversigt. Så håber vi, at I sammen på kryds og tværs kan koordinere fælles transport. Hvis du kommer med offentlig transport, går der en bus fra Grenå station, som ligger ca. 4 km fra Dronningens Ferieby.

Tilmelding og betaling

Tilmelding senest 26. august. Der er 30 pladser og en venteliste. Du skal være medlem af Scleroseforeningen og have sclerose.

OBS! Tilmelding åbner mandag den 2. maj kl. 12

Ved din tilmelding skal du oplyse alder og funktionsniveau, så trænerne ved, hvilket niveau du deltager på.

OBS!

Træningsaktiviteterne forgår både inde og ude. Du skal derfor medbring måtte/liggeunderlag og et tæppe. Det skal bruges til afspænding, yoga og mediyoga. Husk også vanddunk og overtøj, der passer til vejret. Ved alle aktiviteter skiftes der mellem moderat og let intensitet, så der er pauser nok til at alle kan være med til det meste.

Spørgsmål og svar

Har du spørgsmål til Camp Træning, så skriv til info@scleroseforeningen.dk