Familieophold med fokus på udfordringer i hverdagen

Opholdet er et tilbud til forældre med hjemmeboende børn og unge i alderen 6-18 år. I løbet af de tre dage, vil der være oplæg og samtaler, som det forventes at du deltager i.

Formålet med opholdet er, at I som familie bliver klædt på til at håndtere de udfordringer, der kan opstå i børnefamilier – med særligt fokus på at tale med sine børn om sclerose og sygdommens konsekvenser.

Ansøgningsfrist søndag den 10. januar 2021.

Ansøg online

Her kan du ansøge om at deltage i Familieopholdet. I år har vi 2 hold i uge 7 og 8 i 2021:

Uge 7 onsdag den 17. februar til søndag den 21. februar

Uge 8 søndag den 21. februar til onsdag den 24. februar

Gå til ansøgningsskema

Kort om opholdet:

Scleroseforeningen afholder i vinterferien et ophold i Dronningens Ferieby for børnefamilier med oplæg og aktiviteter, der fokuserer på de udfordringer, man kan have som børnefamilie med sclerose, og hvordan man kan håndtere dem.

I Scleroseforeningen ved vi kun alt for godt, at det er svært at tale med sine børn om sygdom og symptomer ved sclerose. Vi ved også, at børn og unge, der vokser op i en familie, hvor en eller flere forældre har sclerose, savner at vide mere om sclerose og at kunne tale åbent med deres forældre om sygdommen. Derfor har vi lavet et relevant program med både uformelle netværksaktiviteter, sjove lege og konkrete værktøjer, der kan hjælpe til hverdagslivet i en familie med sclerose.

Opholdet i Dronningens Ferieby er et både hyggeligt, aktivt, inspirerende og udviklende ophold for dig og din familie. Her får I de bedste rammer for god familietid, udviklende samtaler med andre familier, samt rådgivning og støtte til at finde det gode familieliv, hvor sclerose er en del af hverdagen, af nogle af vores dygtige psykologer. Vi lover, at I får både gode oplevelser og nye perspektiver på hverdagen med hjem, når ugen er omme.

Krav som skal være opfyldt for at søge:

Mindst en forælder skal have sclerose

I skal ønske at deltage i de programlagte aktiviteter

Du skal være medlem af Scleroseforeningen og have et husstands medlemskab

I skal være en børnefamilie med hjemmeboende børn/unge i alderen 6-18 år.

Din ansøgning skal indeholde:

Lægelig dokumentation for sygdommen (hvis du ikke tidligere har indsendt denne).

En kort motivation på max 10 linjer for, hvad I håber at familieopholdet vil give jeres familie og jeres børn.

Der er begrænsede pladser så skynd dig at søge inden den 10. januar 2021.

Opholdet inkluderer:

• Ophold i feriehus for op til 5 personer
  • Linnedpakker (sengelinned plus 2 håndklæder til hver)
  • Slutrengøring
  • El –og varmeforbrug
  • Fællesspisning (2 aftensmåltider)

Egenbetaling:

Vær opmærksom på I selv skal stå for transport til/fra Dronningens Ferieby samt enkelte måltider