Julelegat

Nu er der atter mulighed for at søge et julelegat, der fortrinsvis gives til børnefamilier, og kun til medlemmer af Scleroseforeningen med sclerose.

Ansøgningsfristen er søndag den 28. november 2021.

Legatet udbetales senest i uge 50 2021.

Pige med nissehue

Julelegatet er en økonomisk håndsrækning

Julelegatet skal ses som en økonomisk håndsrækning til at forsøde julen med.

Julelegatet er fortrinsvis til børnefamilier.

For at komme i betragtning til legatet, skal du opfylde Scleroseforeningens generelle legatregler for indkomstgrænser, samt være medlem med sclerose og have betalt kontingent for 2021.

Det betyder, at vi accepterer en skattepligtig indtægt på 250.000 kr. for enlige pr. år og 430.000 kr. for gifte/samboende + 16.000 kr. for hvert barn i familien (0-18 år). Julelegatet er uafhængigt af andre legater hos os. Det vil sige, at du kan søge Julelegatet uanset om du har modtaget et andet legat fra os i år eller sidste år.

Du kan ansøge online her.

Hvem kan søge

For at komme i betragtning skal der vedlægges kopi af årsopgørelse for 2020 (for par skal begges årsopgørelser vedlægges ansøgningen).

NB: Lægelig dokumentation for sygdommen skal vedlægges (hvis du ikke allerede har indsendt en sådan tidligere).

Ansøgningsfrist er søndag den 28. november 2021.

Alle ansøgere får besked. Legatet udbetales senest i uge 50 2021