MS Ballroom Fitness

Find danseglæden frem og kom med til virtuelt medlemsmøde, hvor du både bliver klogere på, hvorfor dans er godt for dig, og får mulighed for selv at danse med hjemme i stuen – uanset dit funktionsniveau.

v/ Elisabeth Dalsgaard  |  Danseinstruktør og konceptudvikler

v/ Troels Kjær  |  Hjerneforsker og Overlæge, Sjællands Universitets Hospital

April måneds virtuelle medlemsmøde står i dansens tegn, når Elisabeth Dalsgaard byder op til MS Ballroom Fitness. Elisabeth Dalsgaard er danseinstruktør og konceptudvikler. Hun har udviklet MS Ballroom Fitness særligt til mennesker med sclerose, i samarbejde med blandt andre Sclerosehospitalerne. Elisabeth Dalsgaard viser, hvordan man kan komme i gang med dansetræning hjemme, mens vi venter på, at vi kan samles og danse sammen. Dansetræningen er inddelt i tre funktionsniveauer; til siddende, til stående og til godt gående, så alle kan være med, og du kan danse både alene og med en partner.

Derudover gør hjerneforsker og overlæge ved neurologisk afdeling (Sjællands Universitetshospital), Troels Kjær, dig meget klogere på de gavnlige effekter af dansetræning for mennesker med sclerose. Dans er nemlig både godt for funktionaliteten og livsglæden, og fungerer derudover som god hjernegymnastik.

Tid: Onsdag den 14. april kl. 19.00 - 21.00

Sted: Online