TemaValg 2020Se hele temaet

5 Regionale pladser til det kommende Lokalafdelingsudvalg.

I det kommende lokalafdelingsudvalg skal der sidde en repræsentant fra hver af de fem regioner, og disse repræsentanter skal vælges på vores regionsmøder her i løbet af efteråret.

De regionale repræsentanter i udvalget bliver valgt af regionens lokalafdelinger og skal virke som lokalafdelingernes indgang til Lokalafdelingsudvalget. De valgte repræsentanter er ikke bundet op på lokalafdelingerne. Det vil sige, at lokalafdelingerne kan ikke bestemme hvad de siger og mener i udvalgsarbejdet, ligesom de regionalt valgte ikke har nogle organisatorisk forbindelse til lokalafdelingerne. De regionalt valgte er medlemmer af lokalafdelingsudvalget på samme vilkår som de personer, der er valgt på delegeretforsamlingen og går ind i arbejdet med deres egne holdninger og meninger.

Man behøver ikke at have sæde i en bestyrelse, men kendskab til det lokale arbejde i foreningen vil være en fordel.

Man skal påregne ca. 2-3 møder om året, der foregår i Valby, på hverdage i dagtimerne, samt et antal virtuelle møder. Der skal også påregnes tid til forberedelse. Udvalget kan nedsætte arbejdsgrupper som man kan indtræde i efter tid og lyst, dette vil selvfølgelig afstedkomme lidt flere møder.

Yderligere oplysninger kan fået ved at henvende sig til:
Mikael Freund
mfr@scleroseforeningen.dk

Der er deadline for at melde sit kandidatur den 5. september.

Kandidaterne meldes til:

Region Nord

Mikael Freund
mfr@scleroseforeningen.dk

Region Midt og Syd

Inger Kondrup
iko@scleroseforeningen.dk

Region Sjælland

Anne Frøkjær
afr@scleroseforeningen.dk

Region Hovedstaden

Anders Reitov