TemaValg 2022Se hele temaet

Valg til Ungeudvalget 2022

Har du lyst til at gøre en forskel for unge mennesker, der lever med sclerose? Så kan du nu stille op til Ungeudvalget og få indflydelse på Scleroseforeningens ungearbejde. Der skal vælges 2 medlemmer pr. region til Ungeudvalget.

Ungeudvalget

Scleroseforeningens Ungeudvalg fungerer som talerør for unge mennesker med sclerose. Udvalget står blandt andet for sociale arrangementer både lokalt og regionalt og råder over flere repræsentantskaber internationalt. Læs mere om ungeudvalget her.

Hvem kan stille op til Ungeudvalget?

Du kan stille op til Ungeudvalget, hvis du er mellem 19 og 39 år. Efterman bliver valgt ind i Ungeudvalget for en 2 årig periode, må du altså ikke være fyldt 39 år på valgdagen.

Hvordan stiller jeg op til Ungeudvalget?

Du kan stille op til Ungeudvalget fra den 1. juni, hvor valgsiden åbner. Som en del af din opstilling skal du finde 5 stillere; altså 5 medlemmer, der peger på dig og ser dig som repræsentant for deres holdninger i Ungeudvalget. På den måde sikres det, at du ikke blot repræsenterer dig selv som en del af Ungeudvalget. Når du har oprettet og meldt dit kandidatur, kan du sende dine stillere et link til din valgside, hvor de kan godkende dig. Dit kandidatur er først godkendt, når du har 5 stillere.

Stil op til Ungeudvalget her.

Spørgsmål & svar - Valg 2022

• Hvornår kan jeg stille op?

Det kan du fra d. 1. juni, når valgsiden åbner.

Men du kan godt finde dine 5 'stillere' i god tid, så de er klar (dvs. 5 andre medlemmer, som peger på dig)

Gå til valgsite for ungeudvalg

Gå til valgsiden for delegeretforsamling

• Hvor mange stillere skal jeg bruge?

Du skal bruge mindst 5 stillere, som godkender dit kandidatur.

Du kan godt finde flere, men dit kandidatur er godkendt, når du har 5 stillere.

• Hvornår kan jeg senest stille op?

Der er deadline d. 10. august 2022.

Men vi anbefaler, at du er ude i god tid, fordi dit kandidatur afhænger af, at du når at få dine stillere til at godkende det.

Derfor kan du med fordel allerede nu overveje, om du vil stille op, og finde ud af, hvem dine stillere skal være.

• Hvordan finder jeg 5 stillere?

Hvis du ikke kender andre medlemmer i Scleroseforeningen, så kan du møde andre medlemmer ved at møde op til nogle af de mange lokale aktiviteter.

Det behøver ikke være i din egen lokalafdeling.

Du kan også spørge din lokalbestyrelse, om de vil være stillere for dig.

PS: Scleroseforeningen må ikke udlevere lister over medlemmer, da det vil være et brud på den fortrolighed det enkelte medlem har hos os.

• Hvad sker der hvis mine stillere ikke når at godkende mit kandidatur?

Hvis du ikke har 5 stillere, som har godkendt dit kandidatur inden deadline d. 10. august kl. 23.59, kan dit kandidatur desværre ikke godkendes.

Vær derfor ude i god tid!

• Hvornår kan man stemme på mig?

Er dit kandidatur godkendt, vil alle medlemmer kunne stemme på dig fra den. 1. til den 25. september 2022.

• Hvordan godkender en stiller mig?

Når valgsiden åbner, og du har oprettet og meldt dit kandidatur på valgsiden, så kan du gennem valgsiden sende dine stillere et link til din valgside, hvor de kan godkende dig. Det får du brug for dine stilleres email-adresse til. Valgsiden åbner den 1. juni 2022. Du vil få nærmere information om dette via nyhedsbreve.

• Jeg er pårørende og kan ikke oprette mig

Hvis du er under et familiemedlemskab, er det ikke sikkert du er oprettet i vores medlemssystem, og derfor kan valgsystemet ikke validere dig.

Men du kan hurtigt blive oprettet, du skal bare kontakte vores medlemsservice på tlf. 36 46 36 46 (man- tors 08-16, fre 08 - 14), så kan de hjælpe dig videre

• Hjælp og support

Kontakt vores medlemsservice på tlf. 36 46 36 46 (man- tors 08-16, fre 08 - 14), hvis du har spørgsmål eller problemer med at stille op. Så kan de hjælpe dig.