Gå til hovedindhold

Kommunikationschef

Kort fortalt

Scleroseforeningen søger en erfaren leder og moderne kommunikationschef, som kan løfte kommunikationsindsatsen i en af Danmarks mest succesrige patientorganisationer

Scleroseforeningen er en moderne, agil og udviklingsorienteret organisation som arbejder målrettet på at bekæmpe multipel sclerose og beslægtede lidelser gennem en række forskellige aktiviteter og indsatser.

Mange års investering i forskning har resulteret i livsforandrende vilkår for scleroseramte og deres pårørende, men der er stadig masser at gøre. Foreningen har ca. 55.000 medlemmer, heraf udgør mennesker ramt med sclerose ca. 17.000.

Scleroseforeningen har ambitioner om at rykke kommunikationsindsatsen op i gear, og søger derfor en kommunikationschef som med sikker hånd kan udvikle og prioritere både den strategiske og operationelle kommunikationsindsats.

Opgaverne er mangeartede og kommunikationsafdelingen arbejder med alt fra synlighed og kendskab til medlemskommunikation, folkemøde og presseaktiviteter, naturligvis på alle typer medier og kanaler.

Kommunikationschefen bliver leder af 8 dygtige medarbejdere, som glæder sig til at få en tydelig og motiverende leder, som også selv kan og vil tage del i at løse opgaverne.

Om jobbet


Scleroseforeningens kommende kommunikationschef har blandt andet følgende opgaver:

  • Initiere og sikre udvikling og implementering af en kommunikationsstrategi
  • Øge organisationens synlighed, gennemslagskraft og troværdighed over for de prioriterede målgrupper gennem en strategisk og prioriteret kommunikationsindsats
  • Budget-, økonomi- og ressourcestyring af kommunikationsafdelingens ressourcer
  • Personaleledelse af afdelingens medarbejdere
  • Bidrage til udvikling og produktion af relevante kommunikationsprodukter til og for medlemmerne og foreningens øvrige interessenter
  • Sikre et godt og konstruktivt samarbejde med Scleroseforeningens øvrige afdelinger
  • Indgå i organisationens chefgruppe og bidrage til styrke den tværgående sammenhængskraft i foreningen

Faglige erfaringer og kompetencer


For at den kommende kommunikationschef kan lykkes, lægges der blandt andet vægt på følgende faglige kvalifikationer og kompetencer:

  • 5- 7 års erfaring med personaleledelse, gerne i en politisk ledet organisation med et bredt felt af interessenter
  • Solid kommunikationsfaglighed inkl. aktuel og konkret viden og erfaring med digitale og sociale medier
  • Dokumenteret erfaring med udvikling og implementering af kommunikationsstrategi og arbejdet med strategisk kommunikation
  • Erfaring med organisatorisk ledelse og udviklingsprocesser
  • En relevant uddannelse på akademisk niveau som fx cand.com eller tilsvarende og er passioneret omkring god kommunikation

Personlige kompetencer og egenskaber


Vi søger en kommunikationschef, som kan balancere agilitet og fremdrift med overblik og tydelig struktur. Vi forestiller os, at du har følgende personlige kompetencer:

  • Strategisk, helhedsorienteret og med et godt overblik
  • Sætter en klar retning og tager ejerskab
  • Planlæggende og prioriterende
  • Præstationsorienteret og med handlekraft
  • Kommunikerer ærligt, ligefremt og ukompliceret
  • Tillidsvækkende, rolig og er en naturlig autoritet
  • Samarbejdende og motiverer dine omgivelser

Herudover skal kommunikationschefen trives som en del af ambitiøs og uformel ledergruppe med højt til loftet og godt humør.

Mere information om stillingen


Yderligere og mere fyldig information om stillingen og de ønskede kvalifikationer findes i job- og kravprofilen herunder. Evt. yderligere informationer eller spørgsmål kan stilles til chefkonsulent hos Mercuri Urval Henriette von Essen-Leise enten på tlf. 2943 5048 eller via mail: henriette.von.essen-leise@mercuriurval.com

Scleroseforeningen tilbyder


En spændende og udfordrende stilling i en agil og udviklingsorienteret forening med dygtige og engagerede medarbejdere og frivillige.

Scleroseforeningens sekretariat har til huse i moderne og lækre omgivelser på Poul Bundgaards Vej 1, 2500 Valby.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og afspejler at der er tale om en stilling i en NGO. Forventet tiltrædelse er den 1. august 2021.

Ansøgning og proces


Mercuri Urval medvirker til rekrutteringsprocessen. Yderligere oplysninger om stillingen og rekrutteringsprocessen kan fås i fortrolighed hos konsulent fra Mercuri Urval, Henriette von Essen-Leise på tlf. 2943 5048 eller via e-mail: Henriette.von.essen-leise@mercuriurval.com.

Ansøgning og CV uploades senest den 11. juni 2021 kl. 9www.mercuriurval.dk referencenummer DK-08361.

Der afholdes samtaler den 21. juni og 28. juni 2021. Vi følger naturligvis Corona-situationen tæt, og samtalerne vil blive afholdt i henhold til gældende retningslinjer. Mellem samtalerne gennemføres test, interview og referencetagning af Mercuri Urval.

Download