Sclerose er en uhelbredelig, fremadskridende og invaliderende sygdom, som rammer flere og flere danskere. Men der er håb.

Scleroseforeningen er en patientforening, der arbejder på vegne af de mere end 100.000 danskere, der som patient eller pårørende mærker konsekvenserne af sclerose. Vi støttes af mere end 55.000 aktive medlemmer og bidragydere. Vi støtter forskning, yder støtte og rådgivning og udbreder kendskab til sygdommen. Vi har eksisteret siden 1957.

Vi kæmper for:

Foreningens formål er at bekæmpe sclerose og beslægtede lidelser, at forbedre mennesker med scleroses forhold og livskvalitet og at skabe forståelse for deres situation. Dette gør vi ved:

• at støtte videnskabelig forskning
  • at støtte og rådgive mennesker med sclerose og deres familier
  • at udbrede kendskabet til sygdommen
  • at understøtte driften af Sclerosehospitalerne i Ry og Haslev og Dronningens Ferieby i Grenaa

Vi tager det personligt

Du er et kendt ansigt i Scleroseforeningen. Når du får brug for os, så ved vi, hvem du er. Vi kender dit navn, og du er for os ikke din sygdom. Du er et helt menneske, og vi vil hjælpe dig lige der, hvor du er. Vi vil være personlige, uden at det bliver for meget, for vi kender dine grænser for, hvor tæt du vil have os på.

Når du har brug for os, så er vi der. Når vi skriver til dig, og når du taler med os, vil du opleve, at vores budskaber er relevante for netop dig. Vi har en viden, du kan bruge til noget – og du kan få fat i os, når det passer dig. Når du møder vores psykologer eller socialrådgivere, får du et personligt engagement. Du er ikke bare endnu en sag i bunken.

Når vi beder om din hjælp og dine penge, så gør vi det på en måde, du synes er i orden. Når du støtter forskning i sclerose og foreningens tilbud, så gør du det, fordi vi har gjort os fortjent til det. Når du stiller op som frivillig, så skal du også have noget personligt ud af det. Du skal nemlig opleve, at du gør en forskel – og det er vores ansvar at skabe rammerne for, at det sker.

Når man tager tingene personligt, så er der noget på spil. Sclerosesagen er for os alt for vigtig til at være bare endnu en god sag i bunken af gode sager. Vi går forrest, når det handler om at råbe sagen op i offentligheden og opbygge personlige relationer til beslutningstagerne. Vi bruger både vores professionalisme og vores hjerteblod.

Vi tager det personligt.