Udvalget består af 10 medlemmer, der vælges ind af foreningens unge medlemmer hvert andet år.

Hvad laver Ungeudvalget?

Ungeudvalget har blandt andet søsat Instagram-profilen @ungmedsclerose og podcasten Vi prøver igen i morgen … De arrangerer også to årlige arrangementer i Dronningens Ferieby for unge med sclerose.

Mød Ungeudvalget

Mads Bjørnsen

Formand, Region Hovedstaden

Diana Bolin Rasmussen

Næstformand, Region Midtjylland

“Det er så vigtigt for mig, at vi unge skal have indflydelse. Det er derfor Ungeudvalget er her – vi skal nok sørge for at råbe højt for alle unge med sclerose.”

Simone Pehrson

Scleroseforeningens repræsentant i SUMH, Region Syddanmark

“Det er nærmest en personlighedskrænkelse, at du ikke kan uddanne dig og have samme vilkår som andre, bare fordi du er syg. Der er noget, der er helt forkert her, og det vil jeg gerne kæmpe for.”

Emma Kristensen

Region Syddanmark

“Jeg er med i Ungeudvalget, fordi jeg synes, at det er fedt at kunne hjælpe andre unge, der måske står med de samme udfordringer, som jeg selv stod med, da jeg var helt ny med sclerose.”

Anne Cathrine Jensen

Europæisk ungerepræsentant i EMSP, Region Syddanmark

“Når man er nydiagnosticeret med sclerose, så skal man have et helt billede af, hvad det er for en sygdom. Det skal andre sådan set også – der er så meget misinformation og manglende viden om sclerose.”

Ann-Sofie Clement

Region Syddanmark

“Alt i alt tror jeg bare, at det er vigtigt, at man har den rette indstilling og det rigtige mindset. Det er vigtigt, at man accepterer, at man har en sygdom, men at man ikke skal lade sclerosen ødelægge ens liv.”

Marie Hein

Ungerepræsentant i Sundhedsudvalget, Region Nordjylland

“Jeg vil gerne sørge for, at unge føler sig hørt, set og bliver en del af et større fællesskab. Da jeg fik sclerose, kendte jeg ikke andre unge, der også havde sclerose, så det betød meget for mig at møde andre.”

Malene Thrane Melgaard

Region Nordjylland

“Jeg er en del af Ungeudvalget, fordi jeg ønsker at gøre en forskel for andre unge med sclerose.”

Martin Dæncker

Region Midtjylland

“Jeg vil gerne være med i Ungeudvalget, for jeg har overskuddet og lysten til at gøre en forskel. Når vi har en så god forening, så synes jeg også, vi skal bakke op om det og være med, hvis vi har muligheden og overskuddet.”

Mikkel Giannini

Scleroseforeningens repræsentant i SUMH, Region Midtjylland

“Jeg er sådan en type, der har ja-hatten på, uanset hvad sygdommen byder mig, og det vil jeg gerne inspirere andre til også at have.”

Udvalgssekretær: Annette Irma Jensen / aje@scleroseforeningen.dk

Hent Ungeudvalgets forretningsorden